F1.sk F1.sk

Renault: Mercedes a Ferrari sa vybičovali k intenzívnejšiemu vývoju, my sme zostali v izolácii
zdroj: Pirelli Motorsport

Renault: Mercedes a Ferrari sa vybičovali k intenzívnejšiemu vývoju, my sme zostali v izolácii

Renaultu začiatok sezóny vyšiel a jeho piloti pozbierali dôležité body. Pohonná jednotka z dielne vo Viry bola považovaná za tretiu najlepšiu, no s postupom času začala viac a viac zaostávať a dnes sa už na jej úroveň stavia aj Honda. Koniec sezóny sa bude niesť v znamení súboja s americkým Haasom. V Renaulte si myslia, že ich strata je vedľajším dôsledkom ostrého vývojového súboja medzi Mercedesom a Ferrari.

"Vidíme, že sme vo veľmi tesnom súboji v strede poľa. Väčšina áut okolo nás zarába na vývoji top tímov, teda Mercedesu a Ferrari, ktoré vedú šampionátové preteky v zbrojení," priniesol vyjadrenie Cyrila Abiteboula, šéfa Renaultu, portál motorsport.com. "Podľa môjho názoru sme takmer vedľajšími stratami. Vidíme tu druhotné následky a efekty toho, že Ferrari malo v istom okamihu oproti Mercedesu navrch. Nasledoval veľmi intenzívny vývoj Mercedesu, aby sa dotiahol."

"Pri súčasných pravidlách to malo pozitívny dopad na všetky zákaznícke tímy, takže Force India, Haas a Sauber na súboji tej dvojice zarobili. My sme v izolácii," smutne konštatuje francúzsky inžinier. "To nie je problém, pretože sme výrobcovia, máme plnú zodpovednosť, no musíme z toho získať všetko, ak chceme pokročiť."

V Renaulte to momentálne nevyzerá ružovo. Pohonná jednotka nestíha a nezdá sa, že by na tom šasi bolo oveľa lepšie. Abiteboul pripúšťa, že treba skontrolovať, či posledné vylepšenia priniesli očakávané výsledky, no zdôrazňuje, že šasi žlto-čiernych monopostov nie je zlé. Jeho kvality zakrýva len motor.

Carlos Sainz
Renault Sport

"Šasi dosahuje pokroky, ale nie v takom tempe, aby vykompenzovalo tempo vývoja top tímov či nedostatok vylepšení na motore. Špecifikácia motora sa totižto od Montrealu ani nezmenila. Auto okrem toho nemuselo naraziť na plný potenciál, pretože sme mali veľa vylepšení. Niektoré z nich možno musíme prehodnotiť," uvedomuje si Abiteboul. "Možno niektoré z vývojových krokov nezafungovali tak, ako sme chceli. Je teda ťažké vysloviť jednoznačný záver. Môžeme však povedať, že s našou terajšou pozíciou nie sme spokojní."

Tím sa zhodol na jednom: v roku 2019 bude musieť prepnúť na najagresívnejší vývojový režim. "Nemôžeme si dovoliť netlačiť na vývoj motora. Momentálne sa pozeráme na naše ciele pre budúci rok. Tieto ciele budú extrémne agresívne. Na strane šasi musíme akceptovať, že je to dlhodobý proces."

Sezóna 2018 priniesla podstatné rozširovanie továrne, no už to nebude len o počte ľudí. "Je to aj o spôsobe, akým ľudia medzi sebou komunikujú. V Enstone teraz naplno velí Marcin (Budkowski, pozn. red.). On vedie transformačný plán pre Enstone, ktorý nie je len o raste. Myslím si, že až doteraz sme sa príliš koncentrovali na rast. Nie je to len o raste, je to o efektivite. Na to sa Marcin zameria o rok."

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk