F1.sk F1.sk

Tost urguje FIA, žiada o rýchle stanovenie pravidiel pre rok 2021
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Tost urguje FIA, žiada o rýchle stanovenie pravidiel pre rok 2021

Už dlhé mesiace sa diskutuje o pravidlách, ktoré budú platiť od roku 2021. Najskôr sme počúvali slová o motorových zmenách a o odstránení systému MGU-H, ale keďže by to podľa všetkého neprilákalo žiadneho nového motorového výrobcu a štyria sú aj tak dosť, tu sa pravdepodobne nič meniť nebude.

Avšak hovorí sa aj o mnohých iných pravidlách týkajúcich sa šasi či aerodynamiky, ale napríklad aj zmien komerčnej štruktúry. Kompetentní sa chcú postarať o to, aby bolo štartové pole vyrovnanejšie a aby o pódiá nebojovali len tri tímy. No tu ten progres akosi neprichádza.

Prezident Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) Jean Todt povedal, že k definitíve sme "veľmi blízko", no podľa šéfa Toro Rosso Franza Tosta nám už dochádza čas.

"FIA a FOM musia prísť s novými riešeniami, pretože čas uteká," skonštatoval Tost na tlačovke počas japonského víkendu. "Hovoríme o roku 2021, ale naďalej nemáme stopercentne uzavreté pravidlá týkajúce sa šasi či pohonných jednotiek. Musíme to ujasniť čím skôr."

Jedným z kľúčových bodov zmien bude aj zmena distribúcie "prize money". Veľkí by mali dostať o niečo menej a nebudú mať také bonusy ako v súčasnosti, malí si zasa o niečo prilepšia. 

Okrem toho by mal postupne začať platiť rozpočtový strop, aby nikto nemohol minúť toľko, ako Mercedes v minulom roku: britské výkazy totiž ukázali, že stajňa preinvestovala v prepočte 350 miliónov eur za rok! Nuž a to je trikrát toľko ako malé tímy, takže výkonnostný náskok Mercedesu je opodstatnený.

"Formula 1 je zábava a v tomto roku sme tu vďaka Hamiltonovi a Vettelovi našťastie mali dvoch jazdcov, ktorí túto zábavu udržali na vyššej úrovni," pokračoval Rakúšan. "Všeobecne sú tu však len tri tímy a zvyšok je ďaleko vzadu. FIA a FOM musia prísť s inými športovými a technickými pravidlami, pričom súčasne musia znížiť náklady."

"Nákladový strop je myšlienka, ktorú podľa mňa vieme realizovať. Musíme to spraviť tak, aby o titul mohli bojovať minimálne piati alebo šiesti jazdci. Presne to chcú totiž diváci vidieť. Okrem toho si ponechajme dostatok priestoru pre individuálny vývoj jednotlivých výrobcov - týkajúci sa napríklad pohonnej jednotky alebo čohokoľvek. Takto Formula 1 ostane vrcholom motoršportu," dodal Franz Tost.

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk