F1.sk F1.sk

Whiting tvrdí, že prepad Ferrari nemá nič spoločné s tajomným senzorom
zdroj: Ferrari

Whiting tvrdí, že prepad Ferrari nemá nič spoločné s tajomným senzorom

Auto Motor und Sport priniesol pred niekoľkými dňami informáciu o tom, že Ferrari muselo k svojej batérii nainštalovať druhý senzor a upokojiť tak pochybnosti týkajúce sa využívania nepovoleného množstva energie. Začalo sa špekulovať o tom, že Scuderia práve kvôli tomu prišla o enormný výkon, ktorý predvádzala v priebehu leta.

Informáciu o druhom senzore otvorene potvrdil aj šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, ale odmietol spojitosť jeho nasadenia s výkonom. Následne sa hovorilo o tom, že senzor je v aute už od VC Monaka, pričom výkonnostný progres prišiel až potom: medzi Rakúskom a Talianskom. Motor však o časť výkonu prišiel až od VC Singapuru...

Na situáciu teraz zareagoval aj riaditeľ pretekov Charlie Whiting, podľa ktorého zaostávanie Ferrari nemá absolútne nič spoločné so spomínaným senzorom. "Neviem, prečo k tomu prišlo - k tomu poklesu formy," uviedol Whiting, ktorého slová cituje Motorsport.com

"Špekulovalo sa o tom, že je to kvôli magickému senzoru, o ktorého nasadenie sme ich požiadali. Nepôjdem do hĺbky, ale poviem, že z pohľadu výkonu motora s tým, čo tu je naznačované, nesúhlasíme," zdôraznil Brit. "V tomto nie je absolútne žiadne prepojenie."

Arrivabeneho zverejnenie informácie o druhom senzore prekvapilo. Podľa neho to bola dôverná záležitosť a je čudné, že sa to takto dostalo do médií. V sobotu sa stretol s Whitingom a všetko si prediskutovali.

"Bavili sme sa v sobotu ráno a už je to ujasnené. Nemyslím si, že by som vám mal povedať, o čom sme diskutovali, ale teraz je všetko jasné na oboch stranách."

A ešte zásadná otázka: odkedy je druhý senzor v monoposte Ferrari? "Nie, nemôžem vám to povedať," odpovedal Charlie Whiting. "Ak by som tak spravil, tak by som vám bohužiaľ hovoril niečo o aute Ferrari. A nemôžem spraviť to, aby som ostatným tímom hovoril o aute Ferrari."

Najnovšie z kategórie: Ferrari

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk