F1.sk F1.sk

Grosjeanovi zhoreli káble, jazdil v podstate naslepo
zdroj: Haas

Grosjeanovi zhoreli káble, jazdil v podstate naslepo

Telemetria patrí k neodmysliteľným pomôckam inžinierov a jazdcov. Keď na niektorom aute náhodou prestane fungovať, je to, akoby pilot jazdil poslepiačky. To sa v Suzuke stalo Romainovi Grosjeanovi. A aby toho nebolo málo, na aute sa objavil problém. Bez údajov však inžinieri neboli schopní svojmu jazdcovi pomôcť.

Aj napriek ťažkostiam s riadením, ktoré boli podľa Günthera Steinera spôsobené "pohybmi" časti zadného zavesenia, však Grosjean dokázal do cieľa doraziť na ôsmej priečke.

"Nevieme, prečo sa to zlomilo, pretože sme nemali žiadnu telemetriu, žiadne teploty pneumatík, nič. Zažili sme totižto požiar. Myslím si, že unikol nejaký olej a spálil kabeláž. Nemali sme preto údaje ohľadom teplôt, tlakov pneumatík a aj mnoho iných vecí chýbalo," vysvetlil šéf amerického tímu.

"Keď nám teda povedal, že na rovinkách ho auto ťahá, no nevie do ktorej strany, pomysleli sme si, že by mohlo ísť o defekt spôsobený úlomkami od Magnussena. Nebolo to tak, nuž sme pokračovali. Celé preteky neboli jednoduché. Vyzeralo to ľahšie, než aké to v skutočnosti bolo. Nevedeli sme, ako veľmi máme zahriate pneumatiky. Všetci dobre vieme, že je dôležité to vedieť. Trápili sme sa," priznal Steiner.

Romain Grosjean jazdil svojho času na siedmej priečke, no po skončení fázy VSC ho predbehol Sergio Pérez. Francúzovi sa nezdalo, že sa naňho dotiahol tak rýchlo. Začal si myslieť, že Pérez v závere nedodržal stanovený časový limit prejazdu sektormi.

Steiner si však nemyslí, že by Pérez konal proti pravidlám. "Na tom, čo spravil Pérez, nebolo nič nesprávne. Počas fázy VSC môžete byť kvôli týmto minisektorom v lepšej či horšej pozícii. Bolo to v poriadku a aj jeho pneumatiky. Mal len lepšiu trakciu a po šikane ho predbehol."

Haasu sa vďaka Grosjeanovmu ôsmemu miestu podarilo stiahnuť náskok Renaultu na osem bodov. Vzhľadom na okolnosti to Steiner považuje za dobrý výsledok. "Sme pomerne spokojní s týmito bodmi po problémoch, ktoré sme mali. Ak vaše auto začne v prvom kole horieť, tak to obyčajne neveští nič dobré."

Najnovšie z kategórie: Japonsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk