F1.sk F1.sk

V druhom japonskom tréningu opäť nadvláda Mercedesu, konkurencia nemá šancu
zdroj: Mercedes

V druhom japonskom tréningu opäť nadvláda Mercedesu, konkurencia nemá šancu

V druhom tréningu pred Veľkou cenou Japonska držali taktovku pevne vo svojich rukách pretekári Mercedesu. Lewis Hamilton bol od Valtteriho Bottasa rýchlejší o takmer pol sekundy a Sebastian Vettel z konkurenčného Ferrari zaostal o priepastných 833 tisícin sekundy.

Hamiltona jazdy veľmi bavili a dokonca mal potrebu spomenúť to aj vo vysielačke. Jednoducho si to užíval. Zdá sa, že okruh Suzuka Mercedesu dokonale sedí a konkurencia to bude mať veľmi ťažké. 

Už tretí víkend po sebe sa navyše potvrdzuje, že Ferrari stratilo dych: hovorí sa o tom, že FIA stopla určitý spôsob využívania motora či špeciálne mapovanie, ktorým Ferrari získavalo výhodu. GPS-dáta medzi VC Rakúska a VC Talianska ukazovali, že Ferrari dokáže v druhej tretine roviniek nečakane akcelerovať, avšak od Singapuru to už neplatí. Scuderia je po stránke výkonu odrazu len približne na úrovni Red Bullu.

Štvrtý najrýchlejší Max Verstappen stratil na Hamiltona viac ako sekundu, piaty Kimi Räikkönen a šiesty Daniel Ricciardo takmer 1,3 sekundy. Do dvojsekundovej straty sa dostal už len Esteban Ocon z Force Indie, ktorý bol lídrom nabitého stredu poľa.

Tretí voľný tréning sa uskutoční v sobotu ráno o 5.00 h nášho času, kvalifikácia je na programe od ôsmej hodiny.

Výsledky:

výsledky druhého tréningu pred VC Japonska
f1.com

Druhý tréning sa skončil a opäť bol jasne najrýchlejší Lewis Hamilton. Ferrari stráca 833 tisícin sekundy!

Zaujímavá informácia z prostredia Renaultu: Nico Hülkenberg dnes jazdí s A-špecifikáciou motora z úvodu sezóny a zajtra presedlá na béčko. Carlos Sainz má dnes B a zajtra by mal dostať C. Zvláštna správa, pretože Renault pôvodne C-verziu nasadiť ani neplánoval a mal ju mať len Red Bull. Uvidíme či sa to potvrdí.

Max Verstappen: "Prosím skontrolujte auto, všade sa mi to šmýka ako rallycross." Inžinier: "Potenciálne problémy s autom Max." Max Verstappen: "Môžem vám povedať, že nie sú len potenciálne."

Jazdci Mercedesu ovládli kvalifikačné simulácie, Hamilton bol o 461 tisícin sekundy rýchlejší ako Bottas. A to je dosť...

Pirelli informovalo, že medzi supersoftami a softami by mal byť v Suzuke rozdiel približne 0,7 sekundy na kolo a medzi softami a mediumkami približne 0,5 sekundy.

Esteban Ocon bol pred malou chvíľou nespokojný so Stoffelom Vandoornom.

Lewis Hamilton dal tri fialové sektory a s časom 1:28,217s sa ostatným výrazne vzdialil. Obuté mal supersofty. Naďalej sme o deväť desatín sekundy za minuloročnou pole position, takže autá ešte v sebe majú značnú rezervu.

Pierre Gasly má problém so senzorom a v Toro Rosso intenzívne pracujú na náprave. Vraj sa to týka palivovej nádrže a na trať by sa auto malo vrátiť o pätnásť minút.

Sebastian Vettel obul supersofty a v prvých dvoch sektoroch bol najrýchlejší, ale v treťom pomerne výrazne stratil. Niečo podobné ako v Rusku?

Odborník Sky Sports Mark Hughes tvrdí, že Ferrari má dnes svoje motory nastavené konzervatívnejšie ako zvyčajne. Červení plánujú pridať až v sobotu. Žeby sa obávali o životnosť svojich agregátov?

Lewis Hamilton hlási: "Táto trať je úžasná." Inžinier: "Som rád, že si to užívaš." LH: "Mám najlepší deň!"

1:28,911s - Hamilton zo svojho najlepšieho času opäť ukrojil nejaké stotinky...

1:29,005s - prvé miesto pre Lewisa Hamiltona, ktorý mal rovnako ako Vettel softy.

Začuli sme čudnú konverzáciu Stoffela Vandoorna s inžinierom, vraj "brake potato", pričom brake je brzda a potato zemiak :)

1:29,398s - Vettel sa zlepšil. V Suzuke je naďalej sucho, aj keď predpoveď nebola práve optimistická.

1:29,971s - prvé miesto pre Sebastiana Vettela, ktorý mal softy. Zatiaľ to nie je bohviečo, pretože v prvom tréningu sa Lewis Hamilton dostal na 1:28,691s.

Najnovšie z kategórie: Japonsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk