F1.sk F1.sk

Budúcoročná kvalifikácia by mohla mať až štyri časti
zdroj: TASR/AP

Budúcoročná kvalifikácia by mohla mať až štyri časti

Liberty Media pokračuje v zostavovaní pravidiel pre rok 2021. Keďže sa pohonné jednotky kvôli nedostatočnému záujmu zjednodušiť nepodarilo, vedenie hľadá spôsoby, ako náklady znížiť pri súčasnej technike. Na tieto zmeny sa tímy budú musieť pripraviť, no hovorí sa aj o novinkách, ktoré bude možné nasadiť už o rok.

Nové pohonné jednotky mali priniesť viac výkonu a divákom poskytnúť lepší akustický zážitok. Nakoľko je však ich nasadenie odložené na neurčito, experti prichádzajú s náhradnými riešeniami.

Podľa informácií nemeckého Auto Motor und Sport sa od roku 2021 zvýši výkon elektrickej časti pohonnej jednotky zo 120 na 140 kW. Paliva bude v autách viac a jeho maximálny prietok sa tiež zvýši. Očakáva sa, že otáčky motora stúpnu o 1500/min. Zvuk by mal byť v dôsledku týchto zmien lepší a hranica tisícky koní už nebude problémom.

Náklady znížia obmedzenia vývoja v oblasti pohonnej jednotky. Ich výrobcovia už budú môcť na testovacie účely na dynamometroch vyrobiť len istý obmedzený počet kusov jednotlivých častí. Pravidlá znížia aj maximálne množstvo testovacích hodín na dynamometroch podobne, ako to dnes funguje vo veterných tuneloch. Dnes je to až 4000 hodín ročne, no medzi rokmi 2021 a 2023 by malo dôjsť k ich postupnému znižovaniu: 2000, 1500 a napokon na 1000 hodín ročne.

AMuS čaká novinky aj v Športových pravidlách Formuly 1. Diskutuje sa o tom, že už o rok bude kvalifikácia rozdelená na štyri časti, od čoho si Liberty Media sľubuje viac napätia. V Q1, Q2 a Q3 by mali vypadnúť vždy štyria pretekári, pričom do rozstrelu o pole position postúpia ôsmi.

Bodovací systém sa podľa všetkého meniť nebude, čo je dobrou správou pre štatistov. Tímy budú mať hlavu v smútku z toho, že v roku 2020 by sme mali mať v kalendári až 23 podujatí. Medzi najväčších kandidátov patrí Miami a Hanoj. Hovorilo sa aj o Kodani, no minister financií Kristian Jensen v piatok oznámil, že kvôli nedostatočnej podpore zo strany predstaviteľov mesta sa snahy o zorganizovanie vlastnej veľkej ceny skončia.

Najnovšie z kategórie: Pravidlá

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk