F1.sk F1.sk

Whiting vysvetľuje postoj k tretím autám
zdroj: TASR/AP

Whiting vysvetľuje postoj k tretím autám

Toto Wolff z Mercedesu začal v posledných týždňoch volať po možnosti nasadiť tretie autá jednotlivých tímov. Obnovenie tejto myšlienky však zatiaľ nemá veľkú podporu a je dosť možné, že ju ani nenájde. Ružovo to nevidí ani riaditeľ pretekov Charlie Whiting.

"Môj osobný názor je taký, že by bolo fajn mať na štarte viac áut, ale úprimne si myslím, že je to veľmi nepravdepodobné," povedal Whiting pre Motorsport.com. "Je to celkom jednoduché. Argument proti tomu je jasný: ak budeme mať dominantný tím, ktorý nasadí tri autá, tak všetci budú bojovať už len o štvrté miesto a nie o pódium."

"Ak budeme mať tri dominantné tímy s tromi autami, tak sa bude bojovať už len o desiate miesto. Dokážem teda pochopiť, prečo sa tomu budú ostatní vyhýbať. Pochopiteľne by bolo fajn mať viac tímov, ktoré by boli schopné víťaziť a v tomto roku je to vyrovnanejšie, ako to bolo kedykoľvek od začiatku tejto motorovej éry."

"Ale ak by bolo pole výkonnostne vyrovnané, tak by to bol dobrý ekonomický model," hovoril ďalej Angličan. "Práve preto mali tímy GP3 vždy po tri autá. Aj F3 má pre budúci rok plán s desiatimi tímami s troma autami, pretože je to dobrý podnikateľský model. Cena tretieho auta je vďaka tomu nižšia a myslím si, že by to fungovalo aj v F1."

Jedna z otázok, ktorú by bolo potrebné doriešiť, by bol počet dodatočných zamestnancov. "Aktuálne pravidlá sú postavené okolo dvoch áut, takže by sa na to bolo potrebné pozrieť. Dnes majú možnosť nasadiť šesťdesiat členov operačného personálu."

"O koľko viac by ich potrebovali? Je veľký rozdiel v tom, čo skutočne potrebujú a čo povedia, že potrebujú. My sa budeme musieť rozhodnúť, aké číslo je to správne. Nebude to musieť byť tridsať, možno to bude desať," upozornil Whiting.

Celkovo je však ideálne uvažovať inak: v F1 treba pripraviť také prostredie, ktoré by prilákalo nové tímy a potom by bolo miest na štartovom rošte dostatok. "Ako vieme, dnes je získanie nových tímov v zásade nemožné. My však dúfame, že sa to zlepší - ak pôjde všetko podľa plánu, upravíme rozdelenie príjmov a zavedieme rozpočtový strop."

"Auto bude azda regulované tak, že súčiastky, ktoré sa nestarajú o výkon, budú štandardné alebo predpísané, nuž a len tie súčiastky, ktoré zabezpečujú výkonnostný rozdiel, budú jedinečné v každom tíme. Tie si nebude možné obstarať. Mnoho z vecí, ktoré dnes Haas kupuje od Ferrari, bude predpísaných alebo štandardných."

"Ale napríklad také závesy, brzdové potrubia, vzduchové potrubia a všetko možné, čo je dnes možné kupovať, tak v tom je obrovské množstvo výkonu," dodal Charlie Whiting.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk