F1.sk F1.sk

Jazda vo Williamse je podľa Sirotkina otázkou prežitia
zdroj: Williams

Jazda vo Williamse je podľa Sirotkina otázkou prežitia

Sergej Sirotkin a Lance Stroll si nerobili veľké nádeje na postup do druhej časti kvalifikácie. Keď však zaostali za najpomalším autom konkurencie o takmer pol druha sekundy, nestačili sa diviť. Sirotkin prirovnáva jazdenie vo Williamse k boju o prežitie a do veľkých pochvál sa nepúšťa ani Stroll.

Kvalifikácia totižto nebola o tom, kde nájsť koľko desatiniek dobru, ale o tom, ako nehavarovať. "Prežitie je najlepšie slovo, ktorým to možno opísať," okomentoval kvalifikáciu pre motorsport.com Sirotkin. "Pred prvým kolom v kvalifikácii vždy dúfate, že však ste odviedli veľa roboty, tak konečne by to malo začať fungovať."

"Potom však na to začnete tlačiť, ako by ste to v normálnej kvalifikácii robili, a vytriezviete! Od môjho prvého kola som zažil dva momenty, keď som to celé na 99 percent vzdal a už sa pripravoval na náraz," priznal 23-ročný Moskovčan. "Boli sme tak veľmi na hrane, že v druhom výjazde proste zmeníte svoju mentalitu. Poviete si, že toto nie je cesta. Nie je to prístup, s akým chcete vstúpiť do kvalifikácie. Ako pilot si to nechcete užívať zrovna takto. Prežitie je teda slovo, ktoré to vystihuje najlepšie a najpriamočiarejšie."

Lance Stroll
Williams

Lance Stroll dopadol ešte o čosi horšie ako Sirotkin, vyštartuje zo samého konca štartového poľa. Aj podľa neho bol Williams "neovládateľný". Okrem toho mal toľko problémov, že vôbec pomyslenie na nejaké zlepšenie časov mu pripadalo ako šialené sci-fi.

"Je proste neovládateľné. Má veľmi málo gripu, prejazd cez obrubníky je žalostný a trakcia biedna," hodnotil Williams FW41 Lance Stroll. "To sú všetky veci, ktoré na tejto trati potrebujete, aby ste šli rýchlo. Nám sa, nanešťastie, nepodarilo auto v ani jednej z nich vyladiť. To bol problém."

Williams mal dlho ťažkosti s nepredvídateľnosťou svojho stroja. To v Singapure nerobilo jazdcom vrásky na čele, no radosťou neprekypovali. "Do určitej miery viem odhadnúť, čo auto spraví. Problém je v tom, že neviem ísť rýchlejšie kvôli obmedzenej stabilite na vjazde a trakcii. Potom sa vám pretáčajú kolesá, v strede zákruty máte nedotáčavosť, pretáčavosť, bojujete vo viacerých častiach zákruty. To potom limituje možnosti auta ísť rýchlejšie."

"Čím viac sa snažím zatlačiť a zajazdiť lepší čas, tým viac sa šmýka a tým viac tepla generujú pneumatiky na povrchu. To potom ovplyvňuje celkový grip," uzavrel svoju analýzu Stroll.

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk