F1.sk F1.sk

Wolff by súhlasil so zvýšením počtu motorov na štyri
zdroj: Mercedes

Wolff by súhlasil so zvýšením počtu motorov na štyri

Motorové pravidlá boli v záujme šetrenia čoraz viac sprísňované. Dospelo to až do pomerne nešťastnej situácie, v rámci ktorej môže každý jazdec v priebehu ročníka nasadiť po tri spaľovacie motory, turbá a jednotky MGU-H, ale len po dve jednotky MGU-K, batérie a jednotky kontrolnej elektroniky.

Ťažko povedať, či na tom niekto napokon niečo ušetril, pretože do zvýšenia spoľahlivosti agregátov natieklo obrovské množstvo financií. Nuž a stajne si aj tak nevystačia so stanoveným počtom jednotiek a väčšina pretekárov bude tak či tak aspoň raz potrestaných. 

Systém je však vo svojej podstate dobrý. "Ak by sme sa ho zbavili, tak by sme všetci mali kvalifikačné motory a na každé preteky by sme opäť prinášali nové a nové motory," skonštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff, ktorého slová cituje stránka Motorsport-Total.com. "Náklady by sa potom vymkli spod kontroly."

Práve preto tu vlastne máme tresty, ktoré takýmto praktikám zamedzia. Ale čo ak by sme teraz zvýšili počet motorov na štyri na sezónu? Už sú totiž dostatočne spoľahlivé a stajne by mali viac priestoru pre manévrovanie.

"O tom by sme sa mali porozprávať. Náklady za dodatočnú štvrtú jednotku by museli byť lepšie akceptovateľné ako to, že budeme mať príliš veľa trestov. To totiž pre fanúšikov nie je práve najlepšie," dodal Toto Wolff.

Kým bolo nasadzovanie motorov neobmedzené, stajne ich menili ako na bežiacom páse. "Keď BMW prišlo na scénu, tak v jednom okamihu vyrábalo asi 600 motorov ročne," povedal pred časom bývalý prezident FIA Max Mosley. "Z toho 300 pre tím a 300 pre ďalší výskum."

Dnes by jedna stajňa mala v priebehu ročníka súťažne nasadiť len šesť motorov, plus pár pre potreby testov...

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk