F1.sk F1.sk

Ako sa Liberty Media podarilo nahovoriť Mercedes na podporu VC Nemecka?
zdroj: Mercedes

Ako sa Liberty Media podarilo nahovoriť Mercedes na podporu VC Nemecka?

Veľká cena Nemecka mala dlhodobo problémy a nedokázala profitovať - vždy to bolo na hrane a organizátorom hrozili červené čísla. Tí aj preto pravidelne váhali a nad budúcnosťou podujatia visel otáznik.

Zas a zas sa spomínala zaujímavá alternatíva hovoriaca o tom, že pretekom by mohla pomôcť spoločnosť Mercedes. Trojcípa hviezda by si takto zabezpečila solídnu reklamu, no jej lídri to dlhodobo odmietali.

Až prišla tohtoročná Veľká cena Nemecka v Hockenheime, kde sa to konečne podarilo. Šéfovia Liberty Media Chase Carey a Sean Bratches si pre oslovenie najvyšších hláv Mercedesu vybrali veľmi vhodný okamih, keď sa na tribúnach tiesnilo 71 000 divákov, čo je dokonca viac, ako bola pôvodná kapacita. Jedna z tribún bola dostavaná len týždeň pred pretekmi.

"Stalo sa tak v Hockenheime v nedeľu ráno. Boli tam niektorí z členov nášho predstavenstva a Chase so Seanom to načasovali veľmi dobre," cituje slová športového šéfa Mercedesu Tota Wolffa stránka Motorsport.com. "Mali sme plné tribúny, množstvo akcie, masy ľudí plné entuziazmu... a oni sa opýtali, či by sme neboli schopní vykryť finančnú stratu."

"Keď odišli, tak sme o tom uvažovali a počas letného zatvorenia tovární prebehli určité rozhovory. Následne som to opäť posunul predstavenstvu, ktoré rozhodlo: 'Spravíme to, VC Nemecka si chceme zachovať'."

Zatiaľ je všetko dohodnuté len na jeden rok a až potom sa uvidí, čo bude ďalej. "Teraz je to o tom, aby sme prišli na to, ako dokážeme najlepšie aktivovať budúcoročnú VC Nemecka a ako ju budeme môcť maximalizovať pre fanúšikov, pre ľudí z Mercedesu i pre nás."

"Pokúsime sa predviesť dobrú šou, ukázať autá a rozhodnúť sa, či to pre nás funguje a či takto chceme pokračovať alebo nie. Máme opciu aj pre rok 2020," dodal Toto Wolff.

Mercedes bude vďaka tomuto kroku titulným partnerom podujatia a dá sa predpokladať, že počas víkendu spraví svojim osobným autám poriadnu reklamu. Presné finančné podmienky nepoznáme, ale firmu by to pri podobnej návšteve, aká bola v Hockenheime v tomto roku, pravdepodobne ani nevyšlo draho.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk