F1.sk F1.sk

Pirelli vysvetľuje, čo spôsobilo Räikkönenove pľuzgiere
zdroj: Ferrari

Pirelli vysvetľuje, čo spôsobilo Räikkönenove pľuzgiere

Kimi Räikkönen v pretekoch bojoval, ako sa len dalo, no v závere bolo zrejmé, že nech by spravil čokoľvek, Lewisa Hamiltona by za sebou neudržal. Tím mu do vysielačky totižto zahlásil, že stav jeho gúm je kvôli pľuzgierom kritický. Pirelli verí, že to spôsobila séria smolných udalostí.

Začalo sa to v piatok. Tímy nemali možnosť pneumatiky poriadne preskúšať. "Piatok bol veľmi zvláštnym dňom. Prvý tréning bol mokrý, takže sa tímy museli koncentrovať na všetku prácu až v tom druhom," hovoril po víkende Mario Isola z Pirelli.

Na všetko zostalo deväťdesiat minút, ktoré boli skrátené ešte o ďalších dvadsať. "Prišla totiž Ericssonova nehoda, takže v druhom tréningu mali hodinu na to, aby nastavili auto, otestovali dve zmesi, zistili rozdiely medzi nimi a vyskúšali dlhé jazdy s plnou nádržou. Pretekové simulácie trvali desať kôl. Potom sa snažíte odhadnúť, čo by sa stalo. Toto však nefunguje lineárne."

Podmienky mali síce všetci rovnaké, ale nie každý musel odolávať útokom zo strany Lewisa Hamiltona a zároveň sa snažiť predbehnúť Valtteriho Bottasa. V jazde za ním strácal prítlak, kvôli čomu sa na trati ešte viac šmýkal. A okrem toho do boxov zašiel o osem kôl skôr ako Brit.

"Mäkká zmes je náchylná na pľuzgiere z toho dôvodu, že má menšie opotrebenie," vysvetľoval Isola. "Nízke opotrebenie znamená, že sa vo vnútri zmesi hromadí viac tepla a tvoria sa pľuzgiere."

"Ak nasledujete iné auto, prídete o prítlak a šmýkate sa o čosi viac. V porovnaní so supersoftami, ktoré generujú viac gripu a šmýka sa na nich menej, sa tvorí viac pľuzgierov. Napokon je zrejmé, že ak začnete na to tlačiť hneď od prvého kola, keď sú ešte pneumatiky nové a máte na nich viac gumy, tak celý proces len urýchľujete," dodal taliansky odborník.

Najnovšie z kategórie: Taliansko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk