F1.sk F1.sk

Wolff uznáva: Nebolo to len o motore
zdroj: Mercedes

Wolff uznáva: Nebolo to len o motore

Pri porovnávaní výkonnosti áut Ferrari a Mercedesu sa najviac vyzdvihujú kvality pohonných jednotiek. Toto Wolff však zdôrazňuje, že jeho tím nezaostáva len v tejto oblasti. Mercedes W09 stráca aj v "mnohých" iných.

"Keď sa pozriem na preteky, vidím mnoho strát," priznal Toto Wolff. "Sme silným tímom, ale očividne strácame, kvôli čomu nepodávame očakávané výkony. Straty… tie straty môžete vidieť. Je to o nízkych rýchlostiach a o trakcii. Momentálne by som to označil za hlavnú stratu. A v porovnaní s Ferrari, Red Bullmi a Force Indiami naše auto jasne najviac varilo svoje gumy." Hamilton bol aj kvôli tomu nútený zastaviť, uprostred jeho ľavej zadnej pneumatiky sa vytvoril pás pľuzgierov.

Vettelovo dominantné víťazstvo viedlo k Hamiltonovým vyjadreniam o "trikoch" Ferrari, no neskôr upresnil, že tým nechcel spochybniť legálnosť monopostu z Maranella. Toto Wolff verí, že FIA si dobre odvádza svoju prácu. Domnieva sa, že výhoda Ferrari spočíva v tom, ako Taliani so svojou jednotkou pracujú, teda všetko je legálne.

"Majú výkonnostnú výhodu. V kvalifikácii sme videli, že tú výhodu získavajú na rôznych častiach roviniek. Vidíme to dokonca aj vtedy, keď majú zlý výjazd zo zákrut. Ich motor sa stále vzďaľuje," sumarizoval svoje postrehy Wolff. "Nie je tam nič, čo by sme mohli označiť ako trik. Mohlo by to mať niečo dočinenia s tým, ako prevádzkujete motor a ako ho nakalibrujete. Rovnako tak im v sobotu skôr dochádzala energia ako nám."

Safety car pred Vettelom, Hamiltonom, Pérezom
Mercedes

Keď sa slabé stránky Mercedesu spojili, výsledok bol jasný. "Vidíme, že majú malú výkonnostnú výhodu. Keď k tomu pridáte naše slabiny hlavne v prvej zákrute, je z toho dvojitý úder. Ak nemáte veľmi dobrú trakciu a aj po stránke výkonu vás mierne prekonávajú, tak sa stane to, čo v prvom kole."

Ferrari aj Mercedes v Belgicku predstavili svoje posledné vylepšenia pohonných jednotiek. Nasadenie ďalších komponentov by vyústilo v trest. Tímy však stále majú priestor na zlepšenie. V tejto oblasti bude musieť Mercedes zapracovať.

"Všetko je to o pochopení pohonnej jednotky, o jej kalibrácii a o získaní všetkého výkonu zo softvéru, palív, olejov a o optimalizovaní toho, ako s motorom pracujete," vysvetľoval 46-ročný Viedenčan. "Je to niečo, čo sa netýka hardvéru. Ide o nekončiaci sa proces, pri ktorom viete nájsť výkon. No nie je to žiaden všeliek. Nenájdete nič, čo by vám pridalo tri desatinky sekundy a vy by ste sa stratili v diaľke so západom slnka."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk