F1.sk F1.sk

Horner chcel začať hrať na husle, keď začul "náreky" Mercedesu
zdroj: Red Bull Content Pool

Horner chcel začať hrať na husle, keď začul "náreky" Mercedesu

Strata Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu a Ferrari je značná. Po dlhom čase však začína aj tím z Brackley spoznávať ten pocit, keď jeho pretekári na konkurenciu na rovinkách strácajú. Christian Horner sa po vyjadreniach Lewisa Hamiltona nezdržal a začal si zo strieborných šípov uťahovať.

Ako ideálny hudobný podklad k Hamiltonovým vyjadreniam si predstavuje husľovú sonátu. Uvedomuje si však aj to, že ani Red Bull nemá v tomto smere veľa dôvodov na smiech. Preto sa už teší na prechod k Honde.

"Musíme spraviť nejaký pokrok," uznal v rozhovore pre Sky Sports F1 Christian Horner. "Môžete vidieť túto stratu na Ferrari a Mercedes… akurát ste počuli Lewisa ako narieka o Ferrari. Ja som skoro vytiahol svoje husle."

"Strata je veľká a ja rozmýšľam, či by sme ju nevedeli zmenšiť. Honda dosahuje veľké pokroky. Pravidelne zbiera body a Pierre ich vyzdvihuje. Môžete vidieť, že sa zlepšujú," zdôraznil bývalý pretekár.

Keď budú v Red Bulle robiť zostrih tejto sezóny, Horner môže predviesť svoje inštrumentálne zručnosti a zaradiť nejakú smútočnú skladbu aj do samotného videa. Problémy a nedostatok rýchlosti totižto červených býkov trápia už od začiatku sezóny.

Max Verstappen
Pirelli Motorsport

A v Monze to nebude o nič lepšie. Vyzerá to tak, že Ricciardo vyštartuje posledný. Dostane novú pohonnú jednotku. "Bude to o tom, aby sme sa čo najlepšie pripravili. Daniel určite dostane na budúci víkend trest. Max nasadí tretiu jednotku, to sa, dúfame, zaobíde bez penalizácie. Musíme sa pokúsiť dostať do čo najlepšej pozície predtým, ako pôjdeme do Singapuru. To bude naša najbližšia šanca Ferrari a Mercedesy viac potrápiť."

Nič však nebude také jednoduché. Renault už síce svojim zákazníkom dovolil nasadiť špecifikáciu C, no Abiteboul ich zároveň varoval, že sú s jej nasadením spojené aj isté spoľahlivostné riziká. Preto ju v Spa nedostali ani Hülkenberg a ani Sainz. Namiesto toho používajú nové kusy zo staršej verzie.

Daniel Ricciardo
Red Bull Content Pool

V prípade Ricciarda to Red Bull zariskuje. "S integrovaním motora do auta sú spojené značné náklady, napríklad kvôli chladeniu. Ak nám to však ponúkne nejaký výkon — ktorý sa u nášho palivového partnera ukazuje —, radi to riziko podstúpime," prezradil pre motorsport.com Horner. "Motor nasadíme v piatok a večer sa rozhodneme, či si ho ponecháme. Ak bude na Danielovom aute vyzerať fajn, Max ho dostane v sobotu. Aj on dostane nový motor, v piatok večer sa teda rozhodneme, s ktorými motormi budú piloti pretekať."

"O Monzu sa nebojíme. Ak je tu ale čo i len malý výkonnostný zisk, ďalšie preteky ako Singapur či Mexiko budú pre nás príležitosťami potrápiť Mercedesy a Ferrari. Samozrejme, že budeme naháňať každú desatinku sekundy, ktorú budeme môcť," dodal Horner.

Novú špecifikáciu by nemal využiť ani McLaren. Jej nasadenie by si vyžiadalo pomerne veľký zásah do zadnej časti auta. McLaren má už teraz značné problémy s aerodynamikou, dá sa teda očakávať, že zisk v podobe pár konských síl by možné straty nevyvážil.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk