F1.sk F1.sk

Whiting odpovedá: Prečo Hülkenberg nedostal zákaz štartu ako v roku 2012 Grosjean?
zdroj: TASR/AP

Whiting odpovedá: Prečo Hülkenberg nedostal zákaz štartu ako v roku 2012 Grosjean?

Keď Romain Grosjean spôsobil v prvej zákrute Veľkej ceny Belgicka 2012 obrovskú demolíciu, u komisárov si poriadne zavaril. Tí mu zakázali štartovať v nasledujúcich pretekoch. Následky nehody, pri ktorej zrode stál Nico Hülkenberg, boli tým spred šiestich rokov veľmi podobné. Komisári však Hülkenbergovi udelili "len" trest v podobe straty desiatich miest na štartovom rošte v Monze a na licencii mu pribudli tri trestné body. Charlie Whiting vysvetľuje, prečo trest nebol tvrdší.

"Myslím si, že to bol podobný typ incidentu ako ten, ktorý v roku 2012 spôsobil Romain — ak si dobre spomínam," začal vysvetľovať Charlie Whiting, ktorého vyjadrenia priniesol motorsport.com. "Tá nehoda v skutočnosti prispela k zavedeniu systému s trestnými bodmi. Toto bola jasne Nicova chyba a vinu vzal jednoznačne na seba. Zničil preteky alebo z nich vyradil tri, ba mohli by sme baviť o tom, že až štyri autá. Myslím si, že to zohralo úlohu."

"Podľa mňa boli body udelené správne a aj strata desiatich miest bola tým, čo asi očakával, veď potom toho ani veľa nepovedal," prezradil dlhoročný riaditeľ pretekov.

Nehoda Po štarte VC Belgicka 2018
TASR/AP

V čom bol teda tento incident iný od toho Grosjeanovho? Whiting si ho pamätá. V tom období Grosjean zažíval ťažké obdobie a zapríčinil hneď niekoľko kontroverzných nehôd. Nebyť ich, pravdepodobne by boli komisári zhovievavejší.

Aby sa však veci dostali z roviny pocitov komisárov do pravidiel, bol zavedený bodový systém. "Vráťme sa ku Grosjeanovej nehode a k nehodám, ktoré jej prechádzali. Celá myšlienka bodového systému bola založená na tom — myslím si, že Grosjean bol zapletený do štyroch rôznych nehôd —, že keby mal za sebou také incidenty a za každý by dostal tri trestné body, tak by to stačilo na zákaz štartu. Tak sme sa dopracovali ku dvanástim bodom. Keď sa teda v budúcnosti taká vec stane, to bude výsledkom."

Zničené auto Nica Hülkenberga
TASR/AP

Komisárov mohlo obmäkčiť aj to, že Hülkenberg vzal vinu na seba. "Myslím si, že to zohralo nejakú úlohu v rozhodnutí komisárov, ale podľa mňa by to nebolo iné, keby povedal: 'Toto ozaj nebola moja chyba.' No nemyslím si, že by niečo také mohol spraviť."

Okrem Hülkenberga vedenie pretekov vyšetrovalo aj zrážku Valtteriho Bottasa so Sergejom Sirotkinom. Whiting uviedol, že by tento incident spadol do kategórie tých z prvého kola, keby ku nemu aspoň trochu prispel aj samotný Sirotkin tým, že by z nejakého dôvodu pribrzdil.

"Keby sa pred Sirotkinom niečo udialo, tak áno. Ale to sa nestalo a Valtteri povedal, že to bola jeho chyba. Je tu priama paralela s tým, čo Sirotkin spravil Pérezovi v Baku," dodal Whiting.

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk