F1.sk F1.sk

Ferrari až taký pokrok nespravilo, to sa len ostatní vyhovárajú, tvrdí Anderson
zdroj: Pirelli Motorsport

Ferrari až taký pokrok nespravilo, to sa len ostatní vyhovárajú, tvrdí Anderson

Na pohonné jednotky Ferrari sa konkurencia pozerá azda častejšie ako na svoje vlastné. FIA mala čo robiť, aby všetky strany ubezpečila, že v útrobách Ferrari, Haasu a Sauberu sa nedeje nič nekalé. Súperi si však v rozhovoroch pre médiá stále lámu hlavy nad tým, kde našlo Maranello toľko výkonu k dobru. Podľa Garyho Andersona však ide len o snahu zakryť vlastnú neschopnosť.

"Nie som si istý tým, že vidím ten veľký pokrok, o ktorom všetci hovoria," píše Gary Anderson vo svojej analýze pre Autosport+. "Ľudia radi rozprávajú a hľadajú dôvody — tie by sme mali nazvať výhovorkami — za svoje vlastné výkony. Pozrime sa však na tie časy o čosi detailnejšie."

Gary Anderson v analýzach využíva celkovo najrýchlejšie kolo zajazdené počas toho-ktorého víkendu — kde inde predsa hľadať výkonnostné zisky, ak nie pri najrýchlejších kolách? Následne zistí, o koľko percent je najrýchlejšie kolo zajazdené len pilotmi Ferrari a len pilotmi Mercedesu oproti tomuto času pomalšie. Majiteľovi celkovo najrýchlejšieho kola víkendu teda pridelí hodnotu 100, zatiaľ čo tí pomalší dostanú vyšší koeficient v závislosti od toho, koľko percent z času "víťaza" stratili.

Keďže doteraz sme odjazdili dvanásť veľkých cien, pri každom tíme dostane dvanásť hodnôt. Tie rozdeľuje do troch blokov po štvoro pretekov, pre každý blok vypočítava priemer.

Mercedes Ferrari
Preteky 1-4 100,236 100,204
Preteky 5-8 100,182 100,227
Preteky 9-12 100,091 100,145

Ferrari malo nájsť živú vodu v poslednom bloku. "Keďže sa tieto čísla nijako dramaticky nemenia, nevidím nič, čo by podporovalo dojem, že Ferrari spravilo v porovnaní s Mercedesom nejaký masívny pokrok," vysvetľuje Anderson. "Áno, Ferrari možno vyžíva viac energie a dlhšie, na čom zarobí — hlavne v pretekoch —, ale Mercedes mal v tejto oblasti výhodu už poriadne dlho. Nech sa na výkony pozerám akokoľvek, nevidím nič magického na výstupe MGU-K."

Bývalý technický riaditeľ Jordanu dostal v tomto smere ešte jednu otázku. V Spa a v Monze sa očakáva, že Ferrari Mercedes výkonnostne prevalcuje — práve vďaka spomínaným ziskom v oblasti pohonnej jednotky. Bude tomu skutočne tak?

"Myslím si, že toto som zodpovedal. Ak sa Ferrari všetko vydarí, bude vysoko. Ale či bude dominovať? To si nemyslím. Ferrari či Mercedes — nik tento rok nie je dominantný. Ide o to, komu sa v daný deň viac pošťastí," myslí si Anderson. "A v Spa nepodceňujte Red Bull. Ich auto bude pravdepodobne najrýchlejšie v druhom sektore, ale aby dosiahli celkovo najlepší čas, asi budú musieť ubrať z prítlaku a odporu."

Býci to však budú mať ťažké. "Ak bude Red Bull rozkrikovať, aký je v druhom sektore rýchly a aký je agregát Renaultu v ostatných častiach okruhu odpad, tak Red Bull bude potrebovať zásah bohov, aby zaútočil na víťazstvo."

Týždeň po pretekoch v Belgicku nás čaká bašta talianskych tifosi. "Je to okruh so zvláštnymi požiadavkami. Tam bude všetko závisieť od toho, ktorý z týchto tímov do balíka pre Monzu investuje najviac. Som si istý, že Ferrari, keďže je talianske, spraví všetko preto, aby pred domácimi podporovateľmi uspelo. Pamätajte však, že Ferrari porazilo Mercedes v Silverstone, čo je skutočným domácim okruhom Mercedesu. Ich továreň je vzdialená len jedenásť kilometrov od Silverstonu, takže Mercedes bude chcieť požičané vrátiť. A kde je lepšie tak učiniť ako v Monze?"

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk