F1.sk F1.sk

Wolff žasne: Ferrari má skvelú pohonnú jednotku, obrovský výkon
zdroj: TASR/AP

Wolff žasne: Ferrari má skvelú pohonnú jednotku, obrovský výkon

Toto Wolff je znepokojený. To, čo videl v Silverstone a aj tentoraz na Hockenheimringu, sa mu vôbec nepozdáva. Ferrari získalo v posledných týždňoch obrovské množstvo výkonu k dobru a nikto nechápe, ako je to možné. Podľa GPS meraní Mercedesu a Renaultu ide až o 38 koní, na čom by inak bolo potrebné pracovať približne dva roky.

Objavili sa informácie o tom, že keď si cez seba preložíme krivky zrýchlenia jednotlivých motorov, tak do rýchlosti 150 km/h sú na tom Ferrari, Mercedes a Renault rovnako. Renault však odpadne. Do 200 km/h sa drží aj Mercedes, ale potom takisto odpadne. Nuž a Ferrari ďalej zrýchľuje a zrýchľuje neuveriteľným spôsobom. Keby sme to premenili čisto na výkon motora, vraj by išlo o progres na úrovni 38 koní.

"Viem, že Christian (Horner, šéf Red Bullu, pozn. red.) sa v posledných štyroch rokoch sťažoval na nižšiu rýchlosť na rovinke. Nechcem to robiť rovnako," odpovedal športový šéf Mercedesu Toto Wolff na otázku, v čom je výhoda Ferrari. "Ale skutočnosť je taká, že sme stratili presne v tomto smere. Majú skvelú pohonnú jednotku, obrovský výkon."

"Dobre sme vyzerali vo všetkých typoch zákrut, ale ich výkonu na rovinke sa nedokážeme vyrovnať. Valtteri bol v treťom sektore výnimočný a práve preto sme sa dostali blízko k pole position. Na niektoré veci sa však ešte musíme pozrieť a musíme sa pokúsiť zlepšiť," zdôraznil Wolff.

Lewis Hamilton v jednom z rozhovorov povedal, že Ferrari na rovinkách získava tri desatiny sekundy k dobru. "Aby som bol presný, je to päť desatín. Na rovinkách..." upresnil Wolff informáciu svojho pretekára. "Nečakali sme to, ale v F1 potrebujete očakávať asi všetko. Musíme prísť na to, ako dokážeme zvýšiť náš výkon. Ani na sekundu sa nechceme pozerať na Ferrari, chceme sa pozerať na seba a pýtať sa: 'Je tu niečo, čo nám ušlo?'"

O legálnosti konkurenta šéf strieborných špekulovať nechce, zaujímajú ho iné otázky. "Ako môžeme zvýšiť výkon, ktorý nám ponúka spaľovací motor? Ako môžeme zvýšiť elektrický výkon pochádzajúci z batérie alebo MGU-H? Musíme sa na to pozrieť a musíme nájsť viac výkonu. Pretože ak chceme vyhrať šampionát, prípadne ostať v majstrovskom boji, tak dnes sme tu po stránke toho, čo sme videli, dostali veľmi vážne varovanie."

Rakúšan v tejto súvislosti pripomenul, že Kimi Räikkönen má v aute ešte starú špecifikáciu motora V6, takže dodatočný výkon neprišiel zo strany spaľovacieho motora. Museli sa o neho postarať iné oblasti. Aj preto sa hovorí hlavne o rekuperácii energie, ibaže táto stránka môže v jednom kole priniesť len 120 kW. V kvalifikácii by teda všetci mali byť na jednej úrovni. 

"Je to znepokojujúce, ale videli sme, že to zvládli v priebehu niekoľkých pretekov a nezávisle od samotného motora. Pretože jedno auto - Räikkönenovo - má ešte prvú špecifikáciu motora. Vettel má už novú špecifikáciu a dnes sem priniesli nové súčiastky, ktoré dali do všetkých áut Ferrari. Nuž a všetky okrem jedného (okrem Marcusa Ericssona, pozn. red.) sa dostali do Q3."

"Je to neskutočné, prípadne ide o skutočne výnimočný vývoj. Ale ak to takto zvládli oni, tak by sme to mali byť schopní zvládnuť aj my. Musíme si posvietiť na všetky cestičky," skonštatoval Toto Wolff.

V motorhome Mercedesu dnes bol aj riaditeľ pretekov Charlie Whiting spolu s ďalšími zástupcami FIA. Je zrejmé, že sa bavili práve o motoroch. "Táto výmena názorov, ktorú máme s FIA, prípadne s inými tímami či výrobcami motorov, je pravidelná. Keď ju realizujeme takto cez víkend, na trati, v motorhome, tak je viditeľnejšia. Je však úplne bežné, že diskutujeme o rôznych technických záležitostiach," dodal Wolff.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk