F1.sk F1.sk

Používajme DRS len na dotiahnutie sa, nie na predbiehanie, navrhuje Anderson
zdroj: Twitter/Ferrari

Používajme DRS len na dotiahnutie sa, nie na predbiehanie, navrhuje Anderson

Formula 1 stále rieši problém zvaný predbiehanie. Toho má byť na veľkých cenách nedostatok kvôli aerodynamickým charakteristikám monopostov. Autá si pýtajú veľa predného prítlaku, ktorý v jazde za iným monopostom chýba. FIA rieši situáciu umelým spôsobom; predlžuje a pridáva DRS zóny.

Garyho Andersona sa jeden z čitateľov spýtal, či by nebolo dobré sa vrátiť do čias dávno minulých, keď monoposty nemali ani predné krídla. Čím menej prítlaku bude na prednej náprave, tým vyrovnanejšie podmienky by mali mať monoposty v zákrutách…

"Je viac-menej nemožné sa úplne zbaviť aerodynamiky. Čo sa raz naučíš, už nezabudneš," píše pre Autosport+ Gary Anderson, no otázku nezatracuje: "Je veľa alternatív, ktorými by sa však situácia dala zlepšiť. Na to ale budú potrebné veľké zmeny v pravidlách. Autá Formuly 2, ktoré sú súčasťou podporných sérií F1, sú v pretekaní lepšie ako súčasné monoposty veľkých cien. Niekde teda vieme začať."

Veľkého zlepšenia by sme sa mali dočkať v roku 2021, na kedy Liberty Media pripravuje výrazné úpravy v aerodynamických pravidlách. Prvú ochutnávku dostaneme už budúci rok. "Nerobím si však veľké nádeje, že jeden z týchto návrhov bude mať nejaký efekt na pretekanie."

"Vyzerá to tak, akoby veľa ľudí bolo predbiehaním posadnutých. Ja si nemyslím, že je nevyhnutné. Chcem len tesnejšie súboje s realistickou šancou na to, že sa predbiehací manéver podarí uskutočniť," píše bývalý technický riaditeľ Jordanu.

Otvorenému zadnému krídlu veľmi nefandí, minimálne nie v súčasnej podobe. Manévre sú príliš umelé, jazdci mnohokrát súpera bez väčšieho boja predbehnú ešte pred samotným brzdením.

"Som absolútne proti používaniu DRS na vytváranie umelého predbiehania a som aj proti týmto extrémne dlhým a trojitým DRS zónam," pokračuje Anderson. "Rád by som videl štúdiu, v ktorej by sa preskúmalo, čo keby sme DRS dovolili len v istej vzdialenosti, povedzme, keď ste v rozsahu piatich až jednej sekundy za autom pred vami. Potom by bolo už len na vás, aby ste uskutočnili predbiehací manéver — a bez DRS."

"Pretože líder pred sebou nemá žiadne auto, nemal by umožnené ho použiť. Znamenalo by to, že by balík zostal pokope o čosi dlhšie. Bolo by veľmi ľahké to nasimulovať. Konkrétne čísla by azda potrebovali upraviť, ale čokoľvek, čo by balík udržalo pokope, by bol krokom vpred," dodal odborník Autosportu.

Najnovšie z kategórie: Gary Anderson

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk