F1.sk F1.sk

Whiting o nehodách v DRS-zóne: Nikoho sme nenútili...
zdroj: Renault Sport F1

Whiting o nehodách v DRS-zóne: Nikoho sme nenútili...

V priebehu britského súťažného víkendu sa veľa hovorilo o DRS-zóne umiestnenej pred prvou zákrutou. Keď však jazdec nezložil nohu z plynu, mohol s otvoreným DRS pokračovať aj cez jednotku a dvojku; toto však dokázali len pretekári najsilnejších tímov s najlepším prítlakom.

Ostatní jazdci mali s týmto problém a kvôli tomu sme v prvej zákrute videli nepríjemné havárie Romaina Grosjeana či Marcusa Ericssona. Tí vraj na hrboľatom asfalte nedobre stlačili tlačidlo, ktorým si chceli DRS zavrieť, nuž a v okamihu zatočenia boli odrazu už len pasažiermi. Celkovo však táto zóna veľa osohu nepriniesla.

"Nemyslím si, že nám pomohla," priznal Charlie Whiting na stretnutí s novinármi, ktoré sa konalo bezprostredne po britskom podujatí. "Myšlienka bola taká, že jazdci by sa k svojim súperom mohli priblížiť výraznejšie, ako by tomu bolo bez DRS: vďaka tomu by boli na rovinke medzi piatou a šiestou zákrutou spôsobilejší na útok."

"Ale myslím si, že incidenty, pri ktorých jazdci v prvej zákrute kvôli otvorenému DRS nad autom stratili kontrolu, boli len ich voľbou. Bolo to rovnaké, ako v ktorejkoľvek inej náročnej zákrute. Niekedy sa pretekári určitú pasáž pokúšajú ísť naplno, aj keď sa tam naplno vlastne ísť nedá... a príde šmyk. Keď si mysleli, že to zvládnu, mohli to skúsiť. My sme ich však nenútili."

Nemohli by sme sa však vrátiť k starým pravidlám, pod ktorými bolo možné DRS v kvalifikácii využívať kdekoľvek? Takto by sa pretekárom mohla pridať aj ďalšia zaujímavá výzva.

"Podľa mňa by to nemalo význam, pretože by to vyvolalo len dosahovanie rýchlejších časov. Celý princíp DRS je však v tom, aby napomohlo predbiehaniu; preto ho chceme umožniť využívať na miestach, kde sa bude využívať aj v pretekoch. Toto je z môjho pohľadu úplne logické a nie som fanúšikom návratu k predchádzajúcemu stavu," skonštatoval Angličan.

"Hovorilo sa aj o tom, že niektorí jazdci mali nehody kvôli príliš predčasnému otvoreniu DRS, ale s týmto som nikdy nesúhlasil. Vždy som hovoril, že príliš skoré otvorenie DRS je to isté, ako príliš skoré šliapnutie na plyn, prípadne príliš neskoré brzdenie. Keď spravíte tieto veci, príde nehoda," dodal Charlie Whiting, ktorý bude s DRS-zónami experimentovať aj v Hockenheime. Tá hlavná bude predĺžená a jedna okrem toho pribudne.

Najnovšie z kategórie: Veľká Británia

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk