F1.sk F1.sk

Williams a čudný fenomén: Problém bol občasný, ale skutočne dosť katastrofický
zdroj: Williams F1 Team

Williams a čudný fenomén: Problém bol občasný, ale skutočne dosť katastrofický

Williams upadol v aktuálnej sezóne do obrovskej krízy. Za nami je desať veľkých cien, po ktorých má stajňa na svojom konte len štyri body: postaral sa o ne Lance Stroll, ktorý zabodoval v Azerbajdžane. Inak je to bieda a zdá sa, že situácia sa vôbec nezlepšuje.

V Silverstone sme boli svedkami ďalšej zaujímavosti. Zadné krídlo nefungovalo správne a pri aktivovaní a deaktivovaní zadného krídla vznikal efekt zvaný aerodynamický "stalling". Doplatili na to obaja jazdci, ktorí tak skončili mimo trate. 

"Problém bol občasný, ale skutočne dosť katastrofický," zareagoval na situáciu technický šéf tímu Paddy Lowe, ktorého slová cituje Autosport. "Po vzniknutí situácie išlo o takú extrémnu stratu prítlaku, že to už skutočne nebolo bezpečné. Pochopiteľne sme už uvažovali aj o súťažení bez využívania DRS, ale tak sa vlastne súťažiť ani nedá."

Williams potom musel nasadiť iný typ krídla, ktorý v spojitosti s podlahou a difúzorom nevytváral tento nečakaný efekt. Bude ešte možné toto krídlo vôbec nasadiť? "Áno. Som si istý, že existuje cesta, ako sa z toho dostať, len tomu zatiaľ celkom nerozumieme. Nemám pocit, že s týmto zadným krídlom by bolo niečo zásadne zlé. Je to len o spôsobe, akým to bolo všetko poskladané do jedného celku."

"Kombinácia rôznych vecí sa následne stará o tento čudný fenomén. V tejto chvíli na to odpoveď ešte nemáme. Potrebujeme vykonať viacero ďalších testov," prezradil Lowe, ktorého obaja jazdci museli v Silverstone po všetkom štartovať len z boxovej uličky: "Bola to nová skúsenosť a dúfam, že ju už nezopakujeme."

Vyzerá to tak, že problém je napokon v korelácii medzi tým, čo ukazuje veterný tunel a tým, čo sme mali možnosť vidieť na trati. "Korelácia je nekonečný projekt. Práve preto majú jednotlivé tímy neprestajne všetky tie aerodynamické senzory: je to o neprestajnom úsilí týkajúcom sa zlepšovania korelácie medzi nástrojmi v továrni a autami na trati. A pri tomto všetkom sa môžeme dozvedieť aj veci, ktoré budú relevantné aj pre budúci rok," dodal Paddy Lowe.

Najnovšie z kategórie: Williams

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk