F1.sk F1.sk

DRS zóna v prvej zákrute viac uškodila ako pomohla, sklamaný je aj Whiting
zdroj: F1/Twitter

DRS zóna v prvej zákrute viac uškodila ako pomohla, sklamaný je aj Whiting

Súčasné aerodynamické regule neumožňujú inžinierom navrhnúť také autá, ktoré by neboli jazdou za iným monopostom tak veľmi ovplyvnené. Prvé cielenejšie riešenie by mal priniesť budúci rok, v ktorom prídu do platnosti mierne pozmenené aerodynamické pravidlá. Na výraznejšie zlepšenie si však budeme musieť počkať až do roku 2021. FIA situáciu zatiaľ rieši pridávaním a predlžovaním DRS zón.

Na okruhu v Silverstone došlo k pridaniu nezvyklej pasáže DRS. Boli v nej totižto zahrnuté aj dve zákruty. DRS v danej oblasti malo pomôcť pri predbiehaní, no v skutočnosti spôsobilo viac škody ako osohu.

Sklamaný bol aj Charlie Whiting. "Idea bola taká, že piloti by sa mohli dostať za auto vpredu oveľa bližšie než obyčajne a vďaka tomu si vypracovať lepšiu pozíciu na útok na rovinke medzi zákrutami 5 a 6. Nemyslím si ale, že to niečomu pomohlo."

Najväčším problémom bol fakt, že ani najrýchlejšie autá s veľkým množstvom prítlaku nedokázali prejsť prvými dvoma zákrutami s otvoreným zadným krídlom. V posledných desiatich kolách, keď piloti jazdili s prázdnymi nádržami, to malo byť najjednoduchšie, no podľa všetkého to z prvej päťky využíval len Sebastian Vettel, ktorému istotne pomohlo aj nové obutie.

Valtteri Bottas konštatoval, že Mercedes to neskúšal ani v kvalifikácii. "Nedokázali sme to ani s prázdnou nádržou, keď sme boli osamote. Asi na jednu sekundu sme ho museli zavrieť."

Najlepším prítlakom sa v štartovom poli pýši Red Bull, no keďže ten mal na rovinkách problémy úplne iného charakteru, musel zo svojho prítlaku ubrať. V prvej zákrute tak DRS nevyužívali ani oni.

V strede poľa to bolo ešte biednejšie; jedným z tých, ktorí to skúsili, bol Pierre Gasly. "Ustrelilo mi to v strede zákruty a šiel som mimo. Zo stredu poľa to nikto nedokázal. V prvej zákrute som to na malú chvíľu deaktivoval. Zatočil som, tesne pred apexom ho zavrel a po ňom ho znova otvoril, pretože tam bola nerovnosť."

O nerovnostiach a DRS by vedel rozprávať Romain Grosjean. Ten ešte v tréningu netrafil tlačidlo a po náraze musel meniť šasi. Podobne dopadol aj Marcus Ericsson, ktorému sa tiež nepodarilo pomocný systém deaktivovať v správnej chvíli. Do bariér však vrazil v pretekoch.

Piloti mali ešte jeden dôvod, pre ktorý bolo dobré sa používaniu DRS v zákrutách vyhnúť. "S DRS sa vám zadná časť viac šmýka a riskujete prehriatie," vysvetľuje šéf Pirelli Mario Isola. "A tu boli priemerné teploty pneumatík pomerne vysoké, pretože v rýchlych zákrutách nimi prúdi veľa energie. A s tým počasím boli priemery, samozrejme, že dosť vysoké. Okrem toho sa teda šmýkate, čím zvyšujete povrchovú teplotu."

Najnovšie z kategórie: Veľká Británia

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk