F1.sk F1.sk

Palmer: A treba nám vôbec tresty?
zdroj: TASR/AP

Palmer: A treba nám vôbec tresty?

Kimi Räikkönen si svoju chybu v Silverstone priznal a o jeho vine pochybuje azda len málokto. Otázniky však vyvolávajú rozhodnutia komisárov. Nerozumie im ani Jolyon Palmer, čo ho vedie k otázke: "Potrebuje Formula 1 vôbec tresty?"

Palmer sa najskôr začína zamýšľať nad potrestaním Kimiho Räikkönena. "Nedokážem pochopiť trestu, ktorý mu dali. Z môjho pohľadu bol Vettelov súboj s Bottasom vo Francúzsku o čosi horší," píše pre BBC bývalý pilot Renaultu. Ak mal byť Vettelov počin horší, prečo dostal jeho kolega väčší trest? "Vettel šiel do zákruty z väčšej diaľky a aj tak za to dostal len päť sekúnd. Nie je tu žiadna konzistencia a to je pre pilota frustrujúce. Je to ako vo futbale, kde rozhodnutia nie sú čierne alebo biele."

"Rugbyovské zrážanie Harryho Kanea k zemi počas úvodného zápasu na majstrovstvách sveta bolo púšťané, no keď Panama skúsila to isté, okamžite bola udelená penalta. Ako môžu piloti vedieť, na čom sú, keď je to takéto?" pýta sa Palmer. "Ja som bol rovnako frustrovaný minulý rok. V Spa ma Fernando Alonso vytlačil z trate. Nedostal žiaden trest. Fajn. Naštvalo ma však, že Magnussen dostal päť sekúnd za presne taký istý manéver proti Nicovi Hülkenbergovi."

"Je to tá konzistentnosť, čo je také frustrujúce. Systém udeľovania trestov by mal byť viac čierno-biely. Podľa môjho názoru — a názoru mnohých jazdcov — sú rozhodnutia pri špecifických incidentoch príliš premenlivé. Keby ma Magnussen vytlačil z trate v Spa a Alonso vytlačil Hülkenberga v Budapešti, stavím sa, že Magnussena by potrestali a Alonsovi by to aj tak prešlo. Malo by sa rozhodovať v každom prípade osobitne a nie na základe toho, kto je doň zapojený, či aké sú následky," zdôrazňuje analytik BBC.

Sebastian Vettel vedie po štarte VC VB 2018
Pirelli Motorsport

A ku samotnému zrušeniu trestov: "Áno, kolízia, akou bola tá nedeľná, bola voči Hamiltonovi nefér tak, ako francúzsky incident voči Bottasovi. Ale také je niekedy pretekanie. V chybách Räikkönena či Vettela nebola žiadna zlomyseľnosť. Tvrdo bojovali o pozíciu a trochu pochybili."

"Kolízie v Silverstone nám vyrobili napínavé preteky a vo Francúzsku sa tiež postarali o zábavu. Mali by sa ľudia na ne sťažovať? Možno, rovnako, ako keď už futbalista nie je vylúčený za "nefalšovaný záujem ísť za loptou", jazdec by nemal byť potrestaný za nefalšovaný záujem útočiť alebo sa brániť, ktorý vedie ku kontaktu alebo ku chybe," hovorí Palmer.

Navrhuje, aby tresty zostali, ale len v prípade vážnych prešľapov. "Plne podporujem trest za akýkoľvek manéver, ktorý by bol nebezpečný či bezcitný. Ekvivalent červenej karty vo futbale. V skutočnosti by tieto tresty mohli byť tvrdšie."

"Ak by jazdec vytlačil iného z trate, predovšetkým na rovinke, mohlo by sa s ním zaobchádzať razantnejšie, nakoľko jasne ide o úmyselný pokus o neférovú jazdu. To isté by mohlo platiť pri dvoch zmenách smeru pri obrane, z čoho bol Verstappen už toľkokrát obviňovaný a je to v pravidlách jasne zakázané. A, samozrejme, tresty by mali zostať zachované aj v prípadoch ako prekročenie rýchlosti v boxovej uličke či nerešpektovanie modrých vlajok. V týchto otázkach sú veci čierne alebo biele."

"Za starých čias neboli pri pretekových situáciach rozdávané tresty. Napätie bolo veľké a všetko to bolo dobré pre šport," dodal Palmer.

Najnovšie z kategórie: Veľká Británia

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk