F1.sk F1.sk

Brundle: V Mercedese asi pozerali priveľa majstrovstiev sveta a toho váľania sa
zdroj: TASR/AP

Brundle: V Mercedese asi pozerali priveľa majstrovstiev sveta a toho váľania sa

Veľká cena Veľkej Británie priniesla kopu divadla na trati, no niečo si nechala aj na chvíle po pretekoch. Minimálne tak sa pozerá na vyjadrenia predstaviteľov Mercedesu Martin Brundle; pripodobňuje ich ku teatrálnym výkonom futbalistov na majstrovstvách sveta.

Veľa sa toho udialo hneď na štarte, azda viac, ako by si bol kto želal. "Na štarte stálo v skutočnosti len sedemnásť z dvadsiatich jazdcov, nakoľko Williamsy museli pod parc fermé vymeniť problémové zadné krídla za iné špecifikácie a Brendon Hartley v dôsledku zlyhania predného zavesenia musel meniť šasi, čo ho prinútilo vyštartovať z boxovej uličky," otvára svoj stĺpček bývalý pretekár a britský komentátor Martin Brundle.

Na štarte to teda malo byť o čosi uvoľnenejšie ako zvyčajne. "Aj napriek tomu sa zdalo, že polovica štartového poľa v prvých pár zákrutách vrážala jeden do druhého. Ba dokonca aj dva Williamsy opúšťajúce boxovú uličku sa museli vyhýbať kĺzajúcej sa Force Indii Sergia Péreza. Dva veľmi rýchle Haasy Romana Grosjeana a Kevina Magnussena sa stihli zraziť, čo je šialené, keďže sa ponúkal taký dobrý výsledok."

"Táto séria kolízií v prvom kole je z môjho pohľadu spôsobená tým, že v šampionátoch A a B," ktorými Brundle nazýva Mercedes, Red Bull, Ferrari a zvyšok," je súťaž taká intenzívna."

"A potom sme zažili VEĽKÚ chvíľu, keď sa Kimi Räikkönen v tretej zákrute dotkol Lewisa Hamiltona. 'Moja chyba', tak to vysvetlil Räikkönen a uznal, že si trest zaslúžil," ďalej píše 59-ročný Brit. "Po pretekoch bolo zrejmé, že konkrétne Lewis a Mercedes celkovo mali pocit, že kontakty Seba Vettela vo Francúzsku a Räikkönena v Silverstone boli úmyselné."

Po štarte VC Veľkej Británie 2018 - incident Räikkönen Hamilton
Red Bull Content Pool

Brundle následne ponúkol zaujímavý pohľad na rétoriku strieborných šípov. "Podľa mňa pozerali príliš veľa majstrovstiev sveta a váľania sa okolo v snahe ovplyvniť rozhodcu. Možno šlo o šikovný psychologický ťah pred ďalšími nevyhnutnými bojmi, ale hlavnou výzvou pre Mercedes je získať viac kvalifikačných double s lepšou štartovou procedúrou a razantnejšími taktikami počas safety caru."

"Vettel riskoval všetko, aby na Paul Ricard úmyselne trafil Valtteriho Bottasa, zatiaľ čo Hamiltona nechal vpredu? To len ťažko vyzerá na stratégiu vyhrávajúcu šampionáty," uštipačne podotýka Brundle. "A verí niekto tomu, že Kimi by spravil takúto vec? Lewis o čosi neskôr určite nie, čo prezentoval na sociálnych sieťach."

Veľa sa hovorilo aj o trestoch, ktoré komisári udelili v dvoch naoko rovnakých prípadoch. Sebastian Vettel vo Francúzsku zničil preteky Valtterimu Bottasovi. Hoci vo Veľkej Británii šlo o veľmi podobný incident — ak nehľadíme na jeho následky —, na Räikkönena boli komisári prísnejší.

"Oba incidenty Ferrari a Mercedesov boli v prvej brzdnej zóne po štarte. Ferrari bolo tesne zaseknuté v apexe s chladnými prednými pneumatikami a plnou nádržou. Po zatočení sa predné kolesá zablokovali. To musia vyriešiť," odkazuje bývalý pretekár tímov ako Williams, Brabham, Benetton či McLaren. "Räikkönenov trest bol prísny tak akurát, preteky dokončil za naoko nepoškodeným Mercedesom Lewisa Hamiltona, súdiac podľa jeho rýchlosti."

"To zvýrazňuje fakt, že Vettelov päťsekundový trest za veľké odhryznutie si z Bottasovho auta a rozhodenie celého balíka vo Francúzsku bol príliš mierny — čo si mnohí z nás v tom momente aj mysleli," dodal Brundle.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk