F1.sk F1.sk

Podľa Wolffa motory či aerodynamika rozhodovali vlani, teraz sú najdôležitejšie pneumatiky
zdroj: Pirelli Motorsport

Podľa Wolffa motory či aerodynamika rozhodovali vlani, teraz sú najdôležitejšie pneumatiky

Víťazné šnúry Mercedesu v Montreale, na Red Bull Ringu a v Silverstone sú minulosťou. Podľa Tota Wolffa je preto načase prestať sa pozerať na historické štatistiky tímov na jednotlivých okruhoch. Technika Ferrari a Mercedesu je totižto taká vyrovnaná, že zrazu zohrávajú najväčšiu úlohu pneumatiky. Ak sa vám tu s nimi nebude dariť pracovať, darmo, že ste tu vyhrali posledných päť veľkých cien.

"Myslím si, že tento rok vidíme trochu iný vzorec. Všetci si prinášajú na preteky nejaké vylepšenia, no nikdy to nie je všeliek, ktorý by vám dal tri alebo štyri desatiny sekundy k dobru. To robilo rozdiely medzi nami a Ferrari v minulom roku. Teraz je to o neustálom učení sa o pneumatikách, ktoré sú jediným najväčším menovateľom výkonu. A niekedy ich zvládnete, inokedy strelíte vedľa," hovorí Toto Wolff, ktorého tím zvykne "streliť vedľa" hlavne za horúceho počasia, aké vládlo aj v Silverstone či na Red Bull Ringu.

"Verím tomu, že keby bolo v kvalifikácii o desať stupňov menej, asi by sme mali slušnejší náskok a to isté platí o pretekoch. No je to už raz takto. Musíme sa poučiť, pochopiť to a pokúsiť sa dostať pneumatiky pod kontrolu," uviedol 46-ročný Viedenčan.

Mercedesy mali na niektorých tratiach veľmi zaujímavé štatistiky. Na okruhu Gillesa Villeneuveho vyhrali posledné tri podujatia, na Red Bull Ringu sa tešili z víťazstva v posledných štyroch prípadoch a Silverstone bol baštou strieborných šípov už od roku 2013. Ani jeden najcennejší pohár zo spomínaných tratí však neputoval do vitrín Mercedesu; rozdelili si ich Ferrari a Red Bully.

Wolff pritom nedávno avizoval, že úlohou Mercedesu bude získať čo najviac bodov na tratiach, ktoré budú autám z Brackley a Brixworthu sedieť. Po poslednej porážke uznáva, že pohľad sa v stajni zmenil.

"Určite by som bol veľmi rád, keby sme si v Rakúsku a na Silverstone vybudovali náskok, a potom v Maďarsku a v Singapure niečo z neho stratili," dodáva Wolff narážajúc na okruhy, ktoré zas Mercedesu nezvyknú pasovať. "Teraz sa však musíme pozerať na každé jedno podujatie samostatne a získať tam toľko bodov, koľko len bude možné."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk