F1.sk F1.sk

Gasly jazdil s ohnutými závesmi, cítil sa ako na rallycrosse
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Gasly jazdil s ohnutými závesmi, cítil sa ako na rallycrosse

Krátko po štarte VC Rakúska došlo ku kontaktu medzi Stoffelom Vandoornom a Pierrom Gaslym. Toro Rosso zostalo poškodené, no náraz ustálo. Gaslyho preteky sa premenili skôr na boj s monopostom ako s ostatnými pretekármi.

"Pre mňa to boli jedny z najťažších pretekov, aké som kedy mal," hodnotil po jedenástom mieste Pierre Gasly. "Po kontakte so Stoffelom v prvom kole som mal ohnuté zadné zavesenie a zobral mi aj polovicu podlahy. Od toho momentu som sa všade len šmýkal. S autom som tvrdo bojoval."

Gasly mal namále hneď niekoľkokrát. "Mali sme šťastie, že sme došli až do cieľa. V pretekoch som takmer vyšiel z trate snáď dvadsaťkrát. Len som sa to tam snažil udržať."

"Určite by bolo pekné nejaké body získať, ale skúsili sme všetko. Bolo to skôr ako ovládanie rallycrossového auta, nie monopostu Formuly 1. Bolo to ťažké," rekapituloval mladík z programu Red Bullu.

Na Vandoorna však hádzať vinu nechcel, uznal, že to bol bežný pretekársky incident. "Po svojej ľavici som mal Lanca a on mal naľavo Hülkenberga. Myslím si, že sme boli až štyria vedľa seba a trať na to nebola dosť široká. Poznám Stoffela, nie je bezohľadný. Asi to len nesprávne vyhodnotil alebo niečo také. Viem, že to nespravil naschvál, ale určite to ovplyvnilo zvyšok mojich pretekov."

Nebyť toho, Gasly verí, že mohol skončiť v prvej desiatke. Pomohli by mu v tom vypadnutia pretekárov na čele. "Je to veľká škoda, lebo sme videli vypadnúť Hamiltona aj Bottasa, potom Ricciarda. Bola to veľká príležitosť a myslím si, že za normálnych podmienok by sme ľahko získali aj to ôsme miesto."

"Po prvom kole som si myslel, že ma pošlú do boxov, lebo by som mohol dostať defekt, prípadne by sa to zavesenie mohlo zlomiť, ale zvládli sme to až do cieľa. Bolo to naozaj, ale naozaj ťažké," zdôraznil Francúz.

Brendon Hartley
Toro Rosso Content Pool

Na body sa cítil aj Brendon Hartley, ktorý z pretekov musel v 54. kole odstúpiť. V tom čase jazdil na jedenástej priečke, no náhle spomalil. "Mali sme dobré tempo a mal som reálnu šancu získať body."

Toro Rosso totižto skúsilo inú stratégiu. Na štarte mu nasadilo supersofty, z ktorých chcelo prejsť na ultramäkké pneumatiky. "Šli sme naozaj dlho. Plán bol ísť na konci na ultrasofty. Myslím si, že by som bol schopný sa dostať cez pole. Body boli určite na dosah. Tím tiež verí, že s mojou rýchlosťou by som ich získal."

Presný dôvod vypadnutia Hartley v čase rozhovoru nepoznal, no ubezpečil, že nešlo o žiadnu poruchu novej pohonnej jednotky Hondy — tú totižto nasadil len krátko pred pretekmi.

"Po polovici kola som zacítil, že niečo nie je v zadnej časti v poriadku. Okamžite som sa tímu spýtal, či nevidia defekt. Povedali, že je všetko v poriadku, ale ako som prechádzal deviatkou, niečo sa vzadu zlomilo. V tom čase som už prešiel cez vstup do boxov a idúc z prvej zákruty som musel zastaviť."

"Neviem, čo presne sa zlomilo, ale nemalo to nič spoločné s Hondou. Šlo o niečo v zadnej časti auta. Nebol v tom ani žiaden náraz," dodal Hartley.

Najnovšie z kategórie: Brendon Hartley

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk