F1.sk F1.sk

Aj Sainz mal pľuzgiere, 55 kôl jazdil na "neovládateľnom" aute
zdroj: Renault Sport

Aj Sainz mal pľuzgiere, 55 kôl jazdil na "neovládateľnom" aute

Renault R.S.18 sa zatiaľ ukazuje ako monopost, ktorý sa s pneumatikami príliš nehrá. Potvrdilo sa to i v Rakúsku. Mnohí piloti mali s pľuzgiermi problémy, no Španiel ich mal výrazne väčšie. Podľa svojich slov jazdil väčšinu pretekov s "neovládateľným" monopostom.

Carlos Sainz vyštartoval na ultrasoftoch. Na začiatku fázy VSC zastavil spolu s ostatnými a prezul na najtvrdšie dostupné softy. S nimi ale jazdil len devätnásť kôl — neplánovane zastavil ešte raz a preteky dokončil na supermäkkej zmesi.

"Pľuzgiere sa nám začali tvoriť na každej zmesi — s výnimkou supersoftov — po piatich kolách," opisoval svoje problémy v rozhovore pre Autosport Carlos Sainz, ktorý s nimi zvládol vyjazdiť dvanáste miesto. "Vyzerali sme ako jedno z rýchlejších áut stredu poľa — za Haasmi a Force Indiami. Nasadili sme však softy a po piatich kolách prišli o rýchlosť."

"Je to niečo, čo musíme rozanalyzovať, pretože v 55 zo 70 kôl bolo auto neovládateľné. Vibrovalo to úplne všade, nevidel som brzdné body, dokonca som nemohol ani otáčať volantom. Je to niečo, čo musíme pochopiť," ďalej hovoril Sainz, ktorý trvá na tom, že maximálne prispôsobil svoj jazdecký štýl, aby pneumatiky vydržali čo najdlhšie. "Šetril som pneumatiky viac ako v piatok a aj napriek tomu to nepomohlo. Musí to byť niečo s teplotou trate a naším autom."

"Keby sme mali taký balans, aký sme mali celý víkend, tak by sme mali skončiť pred Force Indiami a za Haasom. Nemali sme však grip, ba ani viditeľnosť na to, aby som mohol zatlačiť. Myslím si, že príležitosť na vyriešenie toho budeme mať v Silverstone. Je to stále niečo, čo na našom aute tento rok registrujeme — ku pneumatikám je veľmi agresívne. Naše hlavné obmedzenie, naša hlavná strata na ostatných sa teraz prejavila výraznejšie ako u zvyšku."

Nico Hülkenberg pred Carlos Sainz
Renault Sport

Cyril Abiteboul trvá na tom, že je nutné problémy vyriešiť ešte pred pretekmi v Silverstone. Faktom však je, že v Silverstone toho inžinieri asi veľa nevyskúšajú, keďže Pirelli na preteky privezie pozmenené pneumatiky.

"Prišlo to ako veľké prekvapenie, nič také sme v piatok nemali možnosť vidieť," ujal sa slova Abiteboul. "Samozrejme, že v piatok boli teploty vzduchu a trate niekde úplne inde. Domnievam sa, že to je základom týchto problémov."

"Zároveň však už od začiatku sezóny vieme, že máme auto, ktoré je ku pneumatikám dosť nešetrné. Videli sme to opäť. Toto nám má byť asi prvým varovaním, pretože sa to na tratiach, na ktorých v dlhých a rýchlych zákrutách prúdi veľa energie, môže zopakovať. Okamžite myslíme na blížiaci sa Silverstone," dodal Parížan.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk