F1.sk F1.sk

Pirelli toľko pľuzgierov nečakalo, podobné to vraj môže byť aj v Monze
zdroj: Red Bull Content Pool

Pirelli toľko pľuzgierov nečakalo, podobné to vraj môže byť aj v Monze

Pirelli sa na okruhoch s novým asfaltom — v Barcelone, na Le Castellet a v Silverstone — obávalo výrazných pľuzgierov. Preto pre tieto tri veľké ceny modifikovalo hrúbku behúňa. V Rakúsku sa pľuzgiere očakávali, no ich rozsah napokon prekvapil aj samotných technikov z Pirelli.

Daniel Ricciardo aj Lewis Hamilton museli z tohto dôvodu zastaviť až dvakrát. Verstappen dokázal na čele pretekov svoje gumy zmanažovať a pretekári Ferrari s nimi až také veľké problémy nemali. Mario Isola trvá na tom, že pľuzgiere sú súčasťou hry a tímy s nimi musia počítať. Jedným dychom však dodáva, že by to nemalo ísť až do extrémov.

"Na tejto trati sme minulý rok mali nejaké pľuzgiere, preto sme ju považovali za potenciálne miesto, kde sa budú tvoriť," povedal Mario Isola, šéf Pirelli pre motoršport, pre motorsport.com. "Pľuzgiere a drobenie sú tímom veľmi známe javy a vedia, ako ich manažovať."

"Samozrejme, nechceme sa dostať do situácie, že pľuzgiere budú úplne všade, lebo potom to nie sú skutočné preteky," pokračoval taliansky inžinier, podľa ktorého sú mierne pľuzgiere v poriadku. "Ľudia ich potom musia len manažovať alebo kvôli nim vymeniť pneumatiky. Ale nie je to také masívne, že by to ovplyvnilo výsledky pretekov."

Po štarte VC Rakúska 2018
Mercedes

Na Veľkej cene Talianska piloti dostanú stredne tvrdé, mäkké a supermäkké pneumatiky. Mario Isola avizuje, že ak bude počasie podobné ako v nedeľu na Red Bull Ringu, tak by sa problémy s gumami mohli objaviť opäť.

"Mohli by sme mať pľuzgiere aj v Monze, pokiaľ bude veľmi horúco. Hlavne na predných gumách, pretože sú pod sklonom, je tam veľa brzdenia a treba veľa trakcie. Je tu niekoľko okruhov, na ktorých to môžeme zažiť. Na druhej strane však nechceme kvôli pľuzgierom vybrať príliš tvrdé gumy."

Isola napokon vysvetlil, že nepríjemnosti spôsobili práve vysoké teploty. "V nedeľu boli úplne iné podmienky ako v piatok. Bolo oveľa teplejšie, a teda veľmi ťažké predpovedať situáciu. A v tréningoch nikdy nejazdíte tak intenzívne ako v pretekoch."

"Napríklad v piatok a v sobotu sme videli, že hlavné problémy boli s drobením na ultrasoftoch, nie s pľuzgiermi. Všimli sme si, že drobenie šlo ruka v ruke s nastavením. Na niektorých autách sa viac drobili predné, na iných zadné pneumatiky. S pľuzgiermi to bolo podobné; pokiaľ viem, Verstappen ich mal vpredu, niektoré iné autá vzadu. Asi aj to malo niečo spoločné s nastaveniami," zamýšľal sa Isola.

"Pľuzgiere, ktoré sme videli na softoch, boli spôsobené hlavne tým, že bez opotrebovania sa v nich hromadilo teplo," dodával Talian. "Hovorím to kvôli tomu, že mäkké gumy mali oveľa viac pľuzgierov ako supermäkké. Je dôležité vyhodnotiť, ako hlboko boli, a či to boli povrchové pľuzgiere alebo nie."

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk