F1.sk F1.sk

Porsche roztrhalo 35-ročný rekord Nürburgringu
zdroj: Porsche

Porsche roztrhalo 35-ročný rekord Nürburgringu

Porsche sa so svojim špeciálne upraveným prototypom 919 Hybrid Evo rozhodlo postupne prekonávať rekordy legendárnych okruhov. Pred časom sme vás informovali o zdolaní rekordu v Spa-Francorchamps a teraz prišiel na rad Nürburgring, konkrétne severná slučka Nordschleife.

Rekord tohto vyše 20-kilometrového okruhu držal ešte od kvalifikácie na tamojšie tisíckilometrové preteky v roku 1983 Stefan Bellof. Stanovil ho na úrovni 6:11,13 a azda ani sám nečakal, že vydrží celých 35 rokov. Sám bohužiaľ zomrel už v prvý septembrový deň roku 1985, keď sa mu osudným stalo predstavenie v Spa-Francorchamps.

V piatok ráno netrvalo dlho a Bellofov čas bol doslova rozmetaný. Už po chvíli od výjazdu z garáže sme zachytili čas 5:31, stránka "Porsche GB" na Twitteri následne informovala o 5:24, no tento čas Timo Bernhard následne posunul na 5:19,546. Doterajší zápis tak padol o 51,584 sekundy!

Bellof dosiahol priemernú rýchlosť 202,07 km/h, Bernhard teraz 234,69 km/h. Ide o obrovský rozdiel, ale vtedajšie Porsche 911 CARRERA S 956C bolo postavené v súlade s technickými pravidlami, no aktuálna verzia "Evo" nie. 

"Nešlo nám o to, aby sme prekonali Bellofov rekord," povedal šéf Porsche pre LMP1 Andreas Seidl. "Bolo nám jasné, že to nie je možné porovnávať s pretekárskymi podmienkami, pod ktorými súťažil. Skôr sme chceli ukázať, aký výkon je v tomto aute. Tento rekord bol navyše dosiahnutý na voľnej trati..."

Prekonávanie rekordov Nordschleife rozhodne nie je jednoduchou záležitosťou. "Zelené peklo", ako ho niekedy nazval Jackie Stewart, je totiž mimoriadne nebezpečným miestom. FIA ohodnotila Nordschleife len tretím bezpečnostným stupňom, pričom všetky okruhy Formuly 1 majú prvý stupeň. Okruh La Sarthe, kde sa koná 24-hodinovka v Le Mans, je napríklad na druhom stupni.

"Bezpečnosť bola na prvom mieste," zdôraznil Seidl. "Pripravovali sme sa tak, ako na 24-hodinové preteky. Inžinieri a mechanici preskúmali auto do posledného detailu. Bolo nám však jasné, že v ňom napokon sedí človek, takže zbytočná ctižiadostivosť by nebola na mieste."

Dodajme, že Porsche dnes všetko sadlo a usmialo sa aj počasie. Svietilo slnko a okruh bol vo veľmi dobrom stave.

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk