F1.sk F1.sk

Christian Estrosi: Pohľad na návrat VC Francúzska z druhej strany
zdroj: @GPFranceF1/Twitter

Christian Estrosi: Pohľad na návrat VC Francúzska z druhej strany

Okruh Paula Ricarda bol pred niekoľkými rokmi intenzívne využívaný na testovanie. Aj dnes je to rešpektovaná testovacia trať, no keďže sú testy mimoriadne obmedzené, využíva sa veľmi málo. Vybojovala si však návrat do pretekárskeho kalendára a počas tohto víkendu sa tam Formula 1 vráti prvýkrát po 28 rokoch.

Za všetkým stojí Christian Estrosi, ktorý bol v tejto provincii premiérom a aktuálne je primátorom Nice. Práve on nazbieral potrebné peniaze na to, aby sa dohodol s Berniem Ecclestonom a zabezpečil návrat týchto pretekov do kalendára.

"Trvalo to mnoho rokov," povedal Estrosi pre F1 Racing. "Išlo o rôzne veci: potrebovali sme okruh, skvelú pracovnú skupinu, podporu od francúzskych jazdcov, francúzskeho tímu a aj od iných francúzskych osobností pôsobiacich v F1. Nuž a po zlyhaní rôznych projektov bolo nevyhnutné mať aj dôveru Bernieho Ecclestona. Najťažšie však bolo to, aby sme tento projekt udržali v tajnosti."

Bývalý motocyklový pretekár vraj so všetkým začal krátko po svojom zvolení a do tímu prizval aj ľudí, ktorí pracovali na predchádzajúcich snahách týkajúcich sa návratu Formuly 1 do Francúzska. "Radili aj Éric Boullier a Cyril Abiteboul, teda dve dôležité francúzske individuality pôsobiace v F1. Presvedčili sme všetky potrebné komunity a zabezpečili sme finančné prostriedky nevyhnutné na to, aby sme Formule 1 zaplatili. Predložili sme to Berniemu; stalo sa tak v októbri 2016 v Ženeve. Po desiatich minútach rozhovoru sme sa dohodli a podali sme si ruky."

okruh Paula Ricarda
@GPFranceF1/Twitter

Ecclestone vraj pôvodne navrhoval trojročnú zmluvu, ale Francúzi chceli viac. Keď už majú vycvičiť maršálov, prilákať partnerov a napríklad aj zlepšiť infraštruktúru, tak to nemôžu robiť len na také krátke obdobie. "Rokovali sme a požiadal som o päťročnú zmluvu. Bernie to akceptoval."

Okruh Paula Ricarda bol známy napríklad tým, že nemal skoro žiadne tribúny. "Z 5 000 miest na sedenie sme vyšli na 51 000 a zvýšili sme kvalitu sedenia," skonštatoval Estrosi s dodatkom, že na okruh bude takto vpustených 65 000 fanúšikov. "Celé mesiace sme pracovali aj na pláne dopravy. Vytvorili sme okruhovú cestu, ktorá umožní, aby premávka plynulo pokračovala. K dispozícii budeme mať 25 000 miest na parkovanie. Kyvadlová doprava bude zapezpečená z pätnástich miest v regióne a pre ľudí, ktorí na okruhu pracujú, sme vytvorili špeciálnu prístupovú cestu."

Vďaka spolupráci s Liberty Media prišiel aj celkom nový nápad. V záujme toho, aby Formula 1 začala oslovovať aj mladšie publikum, sa vo štvrtok na okruhu uskutoční akýsi špeciálny deň: "Bude to deň pre všetky deti z nášho regiónu, ktoré majú od osem do sedemnásť rokov. Na okruh ich príde viac ako 10 000..."

Jedným z aspektov, o ktorom sa veľa hovorí, je predelenie dlhočiznej rovinky Mistral šikanou. Vraj to miestu vzalo jedinú možnosť na predbiehanie. Francúz to však vidí inak. "My sa chceme postarať o to, aby sa predbiehalo a šikana na rovinke Mistral by to mala umožniť. Po pretekoch však privítame spätnú väzbu týkajúcu sa toho, čo do budúcnosti zlepšiť."

okruh Paula Ricarda
@GPFranceF1/Twitter

"Celkovo musíme vytvoriť podujatie, ktoré nadchne divákov i tímy. Chceme oživiť vášeň pre Formulu 1 vo Francúzsku a chceme zapojiť celý región. Z hľadiska ekonomickej stránky napríklad očakávame, že preteky do tejto oblasti prinesú 65 miliónov eur," dodal Christian Estrosi.

Najnovšie z kategórie: Paul Ricard

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk