F1.sk F1.sk

Red Bull spravil dobre
zdroj: Red Bull Content Pool

Red Bull spravil dobre

Už niekoľko týždňov sme registrovali celkom jasné náznaky týkajúce sa toho, že Red Bull Racing chce ukončiť aktuálnu spoluprácu s Renaultom a dohodnúť sa s Hondou. S francúzskym pohonom vybojoval v priebehu svojej existencie celkovo 57 víťazstiev, čo je viac ako za rovnaké obdobie získali tímy Mercedes či Ferrari, ale napriek tomu vyzrel čas na zmenu.

Fanúšikovia v diskusných fórach reagovali na toto oznámenie rozpačito. Veľká časť vyjadrovala nespokojnosť a dodávala, že tím sa môže rozlúčiť s bojom o majstrovský titul. Táto skupina si Hondu pravdepodobne aj naďalej spája s tragikomickou spoluprácou s McLarenom, ktorá prebiehala v rokoch 2015 až 2017. Ibaže časy sa menia a dnes to už nie je tá istá Honda.

Úvod aktuálneho ročníka ukázal, že Japonci dokázali svoju spoľahlivosť do veľkej miery dostať pod kontrolu, a čo je dôležitejšie, výkonnostne značne napredovali. Uznávaný novinár Mark Hughes, ktorý disponuje zákulisnými informáciami, dokonca napísal, že Honda "sa už teraz zdá byť na úrovni Renaultu". 

To však nie je všetko: Honda je do ďalšieho vývoja pripravená vrážať viac peňazí ako Renault a všeobecne sa predpokladá, že tým pádom bude napredovať rýchlejšie. Taký Helmut Marko videl náznaky určitého progresu ešte v septembri minulého roku, keď povedal, že "už aj Honda má ostrý kvalifikačný režim". Od toho okamihu ho navyše solídne zveľadila, pričom Renault v tomto smere zaostáva. A dobre vieme, aká dôležitá je dnes kvalifikácia a ako výrazne na ňu Red Bull Racing dopláca.

Kompetentní z Red Bullu určite veľmi dobre vidia aj zákulisnú prácu a vedia si porovnať to, čo pripravuje Renault a čo pripravuje Honda. Na stranu neskôr menovanej automobilky ich rozhodne láka aj skutočnosť, že takto získajú štatút továrenského zoskupenia. 

Jednoducho povedané; Renault bude svoje motory vždy šiť na mieru tímu Renault a Red Bull by bol pri tejto značke vždy nanajvýš druhý poradí. S Hondou to však bude iné a motor bude šitý na mieru k šasi, ktoré vyjde z dielne Adriana Neweyho.

Zabudnúť navyše netreba ani na skutočnosť, že Honda má okrem japonského sídla v Sakure špeciálnu továreň pre Formulu 1 v anglickom Milton Keynes. Čuduj sa svete v rovnakom meste, v akom sídli aj Red Bull Racing. S 230 000 obyvateľmi je to niečo také "malé" ako Košice, takže s úzkou spoluprácou oboch tovární a dennodenným stykom nebude najmenší problém.

Nuž a aby toho nebolo málo, Red Bull bude z novej zmluvy profitovať aj finančne. Tím doposiaľ Renaultu platil za dodávku pohonných jednotiek pre dve autá 25 miliónov eur ročne. Honde nebude platiť nič a navyše dostane k dobru finančnú injekciu. Hovorí sa o tom, že na oboch svojich tímoch takto Red Bull ročne ušetrí/zarobí až 100 miliónov eur!

Spomenúť treba aj enormnú motiváciu; Red Bull s Hondou budú chcieť celému svetu ukázať, že konali správne a tento ich krok bol dokonale premyslený. Veď si len predstavte, že táto kombinácia zdolá McLaren-Renault – už to bude mať sladkú príchuť. A ak by zdolala aj Ferrari s Mercedesom, bol by to doslova rozprávkový príbeh.

Musíme predpokladať, že Toro Rosso môže byť pri jeho realizovaní do istej miery aj obetným baránkom. Honda má s jazdcami tohto tímu k dispozícii ešte štrnásť veľkých cien, ktoré môže bez väčších problémov premeniť na testovacie. Prečo by nemohla Pierrovi Gaslymu a Brendonovi Hartleymu pravidelne dávať nové motory čisto s cieľom testovania a vývoja pre budúcoročné blaho Red Bullu Racing?

Podľa nás teda Red Bull spravil jednoznačne dobre. Každá zmena síce prináša aj riziko a nikto nevie, či bude pozitívna, no nič by nebolo garantované ani pri zotrvaní s Renaultom. Zdá sa však, že všetko vyššie spomenuté celkom jednoznačne priklonilo misky váh na stranu Hondy. 

A aby sme nezabudli: šušká sa o tom, že Dietrich Mateschitz má už Formuly 1 dosť. Táto zmluva by teda mohla jeho tím zachrániť a následne ho potichu previesť do vlastníctva Hondy. Ale nepredbiehajme...

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk