F1.sk F1.sk

Symonds chce na testovanie noviniek budúcnosti využiť hráčov
zdroj: Sauber

Symonds chce na testovanie noviniek budúcnosti využiť hráčov

Formula 1 uvažuje o zmene niektorých pravidiel. K novinkám by mohlo prísť od roku 2021 a v záujme toho, aby boli pred nasadením čo najlepšie preverené, sa uvažuje aj o angažovaní hráčov. Tí by si jednoducho sadli k herným konzolám s novými nastaveniami a kompetentní by mali možnosť vidieť, čo to prináša.

"Za starých čias štartovali bol po boku tri alebo štyri autá, mali sme tu všetko možné," povedal technický odborník Pat Symonds pre agentúru Reuters. "Chceme vedieť nasledovné: ak to spravíme s modernými autami a pneumatikami, čo sa stane? Budeme mať omnoho vzrušujúcejšie prvé kolo, alebo to povedie k mnohým nehodám v prvej zákrute a následne k nudným pretekom?"

"Aj keď pre tento účel môžeme vyvinúť umelú inteligenciu, v skutočnosti je lepšie nasadiť elitných hráčov. Títo chlapci sú totiž v tom, čo robia, mimoriadne dobrí. Mohli by sme ich využiť pre zber informácií týkajúci sa toho, ako by mohli navrhované pravidlá fungovať?"

Formula 1 založila aj vlastný "esport-šampionát", do ktorého sa prihlásili všetky stajne okrem Ferrari. Už v priebehu júla prebehne draft, v rámci ktorého si všetci vyberú jazdcov a finále sa uskutoční v novembri v Abú Zabí.

"Môžeme povedať 'OK chlapci, všetci ste vo finále. Prídete na dva dni a spravíme sto pretekov'. Pochopiteľne nebudeme potrebovať celé preteky, stačia nám napríklad prvé dve kolá," vysvetľoval ďalej Symonds. "Pokúsili by sme sa využiť rôzne typy okruhov a uvidíme, čo by to prinieslo. Následne by sme to mohli štatisticky rozanalyzovať a rozhodnúť sa, či je to celkovo dobrý alebo zlý krok."

Na vývoji novej technológie už pracuje spoločnosť Codemasters v spolupráci s Gfinity. "Už máme možnosť upravovať výzor štartových roštov a následne potrebujeme vykonať len štatistickú analýzu a pár ďalších vecí. Rozhodne však dúfam, že ešte v priebehu tohto roku to všetko dokážeme zvládnuť."

Formula 1 v priebehu posledných desaťročí spravila viacero unáhlených rozhodnutí, ktorými chcela zvýšiť atraktívnosť pretekov. Ako sa však ukázalo, mnohé z nich vôbec neboli premyslené a len nedávno sme tu mali doslova čudný kvalifikačný formát s množstvom nevyriešených nedostatkov. Využitie hráčov je pritom jednoduché a pomerne rýchle. Navyše je možné uvažovať aj o ďalšej veci: aký vplyv na dianie by mali prípadné zmeny okruhu?

"Simulácie ešte potrebujeme trochu vyvinúť a vylepšiť. Ľudia si asi ani neuvedomujú, akú neskutočne dôležitú rolu v tomto všetkom zohrávajú pneumatiky," hovoril ďalej Symonds, podľa ktorého bude celý tento proces mimoriadne náročný: "Je to obrovské množstvo práce s minimálnym rozpočtom oproti tímom Formuly 1 a s minimálnym počtom ľudí oproti stajniam F1. Takže je to ťažké."

"Po stránke umelej inteligencie sme už veľmi blízko k nasadeniu. Aj esporty budú toho súčasťou. Už som spomenul simulácie štartového roštu; za sebou máme fázu grafickej prípravy i programovania na to, aby sme upravili výzor štartových roštov. Toto už existuje a funguje. Zatiaľ nemáme dokončenú prácu na produkcii štatistík a ešte sme nezapojili hráčov. Najskôr totiž potrebujeme dokončiť produkt. Je to však realizovateľné," dodal Pat Symonds.

Najnovšie z kategórie: F1 Esports

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk