F1.sk F1.sk

Analýza: Mercedes vysvetľuje kanadský problém Lewisa Hamiltona
zdroj: Mercedes

Analýza: Mercedes vysvetľuje kanadský problém Lewisa Hamiltona

Mercedes krátko pred Veľkou cenou Kanady oznámil, že objavil kvalitatívny problém s novou pohonnou jednotkou a všetci šiesti pretekári ostali verní tej dovtedajšej, s ktorou odjazdili už siedmy súťažný víkend.

Továrenský tím teraz potvrdil, že Valtteri Bottas i Lewis Hamilton nasadzovali svoje agregáty rovnako tvrdo ako v prvých pretekoch cyklu v Austrálii, aj keď sa už trochu obávali ich spoľahlivosti. Práve preto bolo pôvodne zamýšľané, že tieto motory budú nasadené už len na Hungaroringu.

"Dvadsaťjeden pretekov musíme prerozdeliť medzi tri motory, takže každý musí zvládnuť sedem z nich," povedal hlavný stratég Mercedesu James Vowles v publikovanom videu. "Všetkých šesť pohonných jednotiek tímov Force India, Williams a našej stajne to zvládlo bez výrazných problémov. Prvú tretinu ročníka sme absolvovali s prvou pohonnou jednotkou, čo je samo o sebe neskutočný úspech."

"Po stránke toho, čo sa v pretekoch stalo s Valtterim a Lewisom, obaja jazdili s pohonnou jednotkou rovnako, ako v jej prvých pretekoch. Nijako dodatočne sme ju nemanažovali, nič dodatočné sme neprepínali, nezaradili sme žiadne iné módy a neznížili sme jej výkon. Pohonnú jednotku sme jednoducho využívali naplno. To, čo sa stalo s Lewisom, bol nesúvisiaci problém týkajúci sa šasi a chladenia. S motorom to nemalo vôbec nič. Nuž a ako ste mohli vidieť, Valtteri svoj motor dobre využil. V kvalifikácii skončil druhý a toto miesto si udržal aj v pretekoch."

Vowles ďalej vysvetľoval: "So šasi sme mali chladiaci problém, ktorý sa objavil vo veľmi včasnej fáze pretekov, konkrétne počas výjazdu safety caru. V dôsledku toho sa pohonná jednotka veľmi prehrievala. Skúsili sme hneď niekoľko protiopatrení; jednak po stránke zmien, ktoré vykonal Lewis a jednak po stránke jazdeckého štýlu. Lewis sa na situáciu adaptoval najlepšie, ako len mohol. Snažil sa to stabilizovať a teploty udržať pod kontrolou."

"Za Maxom jazdil približne o dve sekundy, nebol na neho celkom nalepený. Takto sme do chladiacich otvorov dostávali dostatočné množstvo čistého vzduchu. Lewis odviedol dobrú prácu a prvý stint sme zvládli obstojne, no aj tak sme boli príliš prehriati," prezradil anglický odborník.

Počas zastávky v boxoch dostali dvaja mechanici inštrukcie týkajúce sa úpravy mriežok na vstupe do chladiacich otvorov. Tým pádom začalo dnu prúdiť väčšie množstvo vzduchu a situácia sa stabilizovala.

"Máme viacero súčastí našej chladiacej konfigurácie, ktoré sú odstrániteľné. Počas zastávky v boxoch sme teda vedeli vykonať zmenu," pokračoval Vowles, ktorý však pripomenul, že je to veľmi náročné. Ide o komplexnú prácu, no zodpovedný mechanik na ňu má len 2,0 až 2,2 sekundy. "Druhý problém je v tom, že keď sa auto vráti na trať, tak je odrazu v o niečo inej aerodynamickej konfigurácii."

Samotná zastávka bola napokon veľmi dobrá, podľa odborníka Mercedesu tam Lewis stratil len pár milisekúnd: "Chlapci odviedli fantastickú prácu a kým boli priložené pištole, aby upevnili nové gumy, tak už mali svoje ruky preč z auta." Údaje F1.com informovali o tom, že Hamilton bol v boxoch 2,88 sekundy a jeho zastávka bola aj tak rýchlejšia ako zastávka Valtteriho Bottasa.

"A o koľko pomalšie bolo auto na trati? Zmena chladenia sa postarala o niekoľko milisekúnd, ale čo je dôležitejšie, takto sme vedeli z pohonnej jednotky dostať viac výkonu. Lewisovi sme dali auto, ktoré už nemalo také problémy ako v prvom stinte. Už dokázal útočiť. Nuž a táto výkonnostná výhoda prevýšila všetko ostatné," dodal James Vowles.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk