F1.sk F1.sk

Horner hovorí o najlepšej kvalifikácii hybridnej éry, Red Bull nenápadne napreduje
zdroj: TASR/AP

Horner hovorí o najlepšej kvalifikácii hybridnej éry, Red Bull nenápadne napreduje

Red Bull Racing krok po kroku napreduje a veľmi solídne predstavenie sme v podaní tohto tímu videli aj v Kanade. Okruh v Montreale by pritom monopostu RB14 vzhľadom na nároky na výkon nemal vyhovovať, ale zdá sa, že veci sa menia: motor z dielne Renaultu už nebude až taký slabý ako bol.

Max Verstappen a Daniel Ricciardo boli v prvých dvoch sektoroch mimoriadne rýchli a zaostávali len v treťom, kde je to o dlhej rovinke. Ani to však nemusí vypovedať o sile motora: Red Bull to totiž hrá na silnejší prítlak, vďaka čomu je v zákrutách lepší, ale na rovinkách potom zaostáva. Ak by niečo v zákrutách obetoval, na rovinkách by bol naopak rýchlejší. Inžinieri však musia staviť na najlepší možný kompromis a celkovo to na Ferrari zatiaľ nestačí.

Ale pozor: Max Verstappen stratil v kvalifikácii na Sebastiana Vettela len 173 tisícin sekundy. Vzhľadom na to, že Scuderia má pomerne silný motorový režim, to vôbec nie je veľa. Nedávno v Monaku, kde sa tento režim nemohol prejaviť, získal Daniel Ricciardo dokonca pole position. Red Bull sa teda krok po kroku približuje najlepším.

"Tak blízko k pole position sme ešte v hybridnej ére neboli!" pripomenul šéf tímu Christian Horner, ktorého slová cituje stránka Motorsport-Total.com.  Angličan pochopiteľne nezohľadnil špecifický okruh ako Monte Carlo, pretože Montreal je o niečom celkom inom. Ďalej pokračoval: "Máme veľmi silné šasi, čo potvrdila aj skutočnosť, ako sme porazili továrenský tím Renaultu."

V tejto súvislosti netreba zabúdať na to, že Renault mal o niečo vyšší výkon ako Red Bull. Nedisponoval totiž len novou pohonnou jednotkou, ktorá mu pridala dvanásť koní, ale aj novým palivom, ktoré dodalo ďalších osem koní. Red Bull má vlastného dodávateľa paliva a novinku, ktorá bude šitá na mieru vylepšenému motoru, dostane až neskôr.

"Máme skutočne konkurencieschopné auto a jediná vec, ktorú ešte potrebujeme, je o niečo vyšší kvalifikačný výkon. Ak by sme totiž v kvalifikácii boli len o niečo viac vpredu, tak by sme to v nedeľu potvrdili. Naše auto na to má. Monopost pracuje na neskutočne vysokej úrovni a prídu aj trate, na ktorých naše silné stránky viac rozbalíme. To, že sme teraz skončili pred Lewisom Hamiltonom i pred jedným Ferrari, je teda dobrý výsledok."

V ďalších týždňoch bude potrebné napredovať po všetkých stránkach. "Viac výkonu potrebujeme vyťažiť zo všetkých častí auta. Ideálne aj z motora, ale určite pripravujeme aj vylepšenie šasi," dodal Christian Horner.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk