F1.sk F1.sk

Štatistiky a fakty po Veľkej cene Monaka
zdroj: Mercedes

Štatistiky a fakty po Veľkej cene Monaka

Monacké divadlo bolo o čosi menej záživné ako obyčajne. Pokiaľ však ide o štatistiky, v porovnaní s inými veľkými cenami nezaostáva. Víťazstvo Daniela Ricciarda prinieslo hneď niekoľko zaujímavých čísel.

Na ne sa dôkladne pozrel nemecký Auto Motor und Sport.

  • Daniel Ricciardo bol najrýchlejší vo všetkých tréningoch aj vo všetkých častiach kvalifikácie. Niečo podobné sme nevideli od Veľkej ceny USA 2017, kedy sa to podarilo Lewisovi Hamiltonovi.
  • Podobne ako vtedy Lewis Hamilton, aj Daniel Ricciardo odjazdil v pretekoch len piate najrýchlejšie kolo. Pri Hamiltonovom víťazstve si najrýchlejšie kolo pripísal Sebastian Vettel, v Monaku zas Max Verstappen.
  • Ak by sme chceli nájsť poslednú veľkú cenu, v ktorej Red Bull zaznamenal najrýchlejšie časy vo všetkých tréningoch aj kvalifikáciách, museli by sme sa vrátiť až do roku 2010. Rakúsky tím to dokázal na Hungaroringu.
  • Austrálčan sa stal už 55. pilotom, ktorý vyhral systémom štart-cieľ. Na 54. priečke evidujeme Maxa Verstappena a jeho výkon v Mexiku 2017.
pódium VC Monaka 2018
TASR/AP
  • Šesť víťazstiev si spravodlivo podelili Lewis Hamilton, Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo. Niečo podobné sa udialo v roku 2008, keď v prvých šiestich veľkých cenách vyhrali po dvakrát Hamilton, Massa a Räikkönen.
  • Prvýkrát v kariére sa Ricciardovi podarilo zvíťaziť po štarte z lepšej ako štvrtej pozície.
  • Pilot Red Bullu zatiaľ nikdy nevyhral v prvých šiestich pretekoch ročníka.
  • Interný súboj v Red Bulle jasne ovládol Daniel Ricciardo. Už teraz má viac ako dvojnásobok bodov svojho kolegu. Zatiaľ čo Ricciardo ich už nazbieral 72, Verstappenovi musí stačiť 35.
Daniel Ricciardo skáče do bazéna
Red Bull Racing
  • Red Bull vyhral svoje preteky s poradovými číslami 100 (Maďarsko 2010), 150 (Bahrajn 2013) aj 250.
  • Červení býci boli v hybridnej ére na pole position len dvakrát. Stalo sa tak v Monaku 2016 a 2018.
  • Daniel Ricciardo je vôbec prvým pilotom, ktoré svoje dve prvé pole positions získal v Monaku. Podobný kúsok sa podaril naposledy Jeanovi Alesimu, ktorý v rokoch 1994 a 1997 získal pole position v talianskej Monze.
  • Opäť sme na pódiu videli pilota Mercedesu. Aspoň jeden sa na ňom objavil v posledných 22 pretekoch.
  • Monako vystrelilo Daniela Ricciarda na čelo štatistiky odjazdených kôl v čele pretekov. V Monte Carle si ich Ricciardo pripísal 78, dovedna ich má už 90, čo je o šesť viac ako má Lewis Hamilton.
Lewis Hamilton pred Kimim Räikkönenom
Mercedes
  • Hamilton a Vettel stáli spolu na monackom pódiu už šesťkrát. Iba Ayrton Senna (8), Graham Hill (7) a Michael Schumacher (7) boli na stupňoch víťazov v Monte Carle častejšie.
  • Sebastian Vettel má na konte 88 štartov z prvého radu, čo je o jeden štart viac ako má Ayrton Senna.
  • Nico Hülkenberg sa v Monaku predstavil osemkrát. Z toho päťkrát stál na štartovom rošte na jedenástej priečke.
  • Carlosovi Sainzovi sa podarilo zabodovať už štvrtýkrát za sebou. Toto ešte vo svojej kariére nedokázal.
Fernando Alonso
TASR/AP
  • Kvôli technickým problémom McLarenu sa Fernando Alonso prvýkrát v tejto sezóne neumiestnil v prvej desiatke. Pravidelne bodujú už len Hamilton s Vettelom.
  • Alonso bol tiež jediným jazdcom, ktorý v každých pretekoch porazil svojho kolegu. Poškodená prevodovka ho pripravila o túto štatistiku, stále však platí, pokiaľ ide o sobotné kvalifikácie.
  • Keby Alonso dokončil preteky, pravdepodobne by nemal problém so ziskom štyroch bodov, ktoré by ho v šampionáte posunuli pred Maxa Verstappena.
  • Sainza, Magnussena, Gaslyho a Péreza delí vždy po jednom bode. Štvorica okupuje deviatu až dvanástu priečku v Pohári jazdcov.
Kevin Magnussen a Romain Grosjean
TASR/AP
  • Prvých šesť pilotov prišlo v Monaku do cieľa v rovnakom poradí, v akom vyštartovalo.
  • Hoci Leclerc s Hartleym havarovali, v štatistikách sú vedení ako klasifikovaní, keďže dokončili aspoň 90 percent dĺžky pretekov. Podľa oficiálneho zápisu bolo teda klasifikovaných devätnásť pilotov. To je na Monako naozaj nezvyčajné. Stalo sa to len raz — v roku 2007, keď však do pretekov vyštartovalo až 22 jazdcov.
  • Naposledy sa preteky v Monaku zaobišli bez výjazdu bezpečnostného vozidla v roku 2009.

Najnovšie z kategórie: Monako

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk