F1.sk F1.sk

Brawn sa zastal Monaka: Je naivné očakávať tam veľa súbojov a množstvo predbiehania
zdroj: TASR/AP

Brawn sa zastal Monaka: Je naivné očakávať tam veľa súbojov a množstvo predbiehania

Veľká cena Monaka bola po tohtoročnom predstavení terčom mimoriadnej kritiky a niektorí fanúšikovia dokonca žiadali jej okamžité zrušenie. Sledovať takéto preteky ich nebaví a tentoraz to bolo totálne extrémne. Nemali sme ani safety car a ani žiadnu strategickú zápletku.

Kritický bol Fernando Alonso, ktorý hovoril o najnudnejších pretekoch histórie a fanúšikovia by vraj mali žiadať vrátenie peňazí. Nuž a Lewis Hamilton sa zamýšľal nad novým formátom VC Monaka i nad možnou zmenou okruhu.

"V podaní jazdcov a iných zástupcov F1 som čítal a počul viacero komentárov, podľa ktorých boli preteky nudné," reagoval na celú situáciu jeden zo šéfov športu Ross Brawn v aktuálnom tlačovom stanovisku. "A je pravda, že to nebolo nabité akciou, pričom kľúčovým faktorom boli pneumatiky. Ale je trochu naivné očakávať v Monaku veľa súbojov a množstvo predbiehania!"

"To je však v kontraste s unikátnym divadlom týkajúcim sa sobotňajšej kvalifikácie. Toto je jediné miesto, na ktorom sa viete dostať tak blízko k akcii vo chvíli, keď dvadsať jazdcov doslova bozká bariéry (niekedy ich aj ťukne) - a to všetko v rýchlostiach, ktoré sú pre bežných smrteľníkov nemysliteľné. Týmto chlapcom, ktorí dokážu 3 337 metrov dlhý okruh zvládnuť za 71 sekúnd, možno nevyslovujeme dostatočné uznanie."

Brawn akceptuje aj Hamiltonovu snahu pomôcť s vylepšením okruhu, ale Monako vraj treba akceptovať a vnímať ho inak ako ostatné trate.

"Monako je jednoducho výnimočné podujatie, ktoré nemožno posudzovať podľa rovnakých kritérií ako ostatné. Atmosféra v padoku a v meste i celé to kúzlo, ktoré to všetko sprevádza, je niečo unikátne. Ale treba povedať aj to, že do budúcnosti sme si spolu s promotérmi a všetkými zainteresovanými dali aj taký cieľ, aby nové okruhy ponúkali viac príležitostí na predbiehanie a aby sme tie súčasné vylepšili."

"Pochopiteľne, že názory jazdcov sú vítané a naše dvere sú im vždy otvorené. V Monaku by sme však na pôdu museli prerobiť more, len tak by sme mohli niečo spraviť. A to už rozhodne nie je na nás!" skonštatoval Ross Brawn.

Nie je to však úplne vylúčená myšlienka. Už od minulého roku sa hovorí o tom, že v oblasti časti Portier a tunela sa z mora vytiahne nová časť krajiny. Na dokončenie tohto projektu si však ešte budeme musieť počkať.

Brawn následne hovoril aj o tom, že tohtoročný šampionát je pútavý a fanúšikov baví. "Náskok troch top tímov pred zvyškom poľa je naďalej príliš veľký, veď v kvalifikácii v Monaku bol rozdiel medzi Ricciardom a šiestym Oconom 1,2 sekundy. Na takomto krátkom okruhu je to značný rozdiel. V tomto smere nás čaká množstvo práce. Venujeme sa tomu spolu s FIA i tímami, ale nevieme len tak mávnuť kúzelnou paličkou."

"Zatiaľ si môžeme aspoň užívať sezónu, ktorá naznačuje, že až do konca to bude veľmi vyrovnané. Prvých šesť podujatí nám prinieslo troch rôznych víťazov z troch rôznych tímov, pričom každý z nich vyhral dvakrát. Naposledy sme niečo podobné zažili v roku 2013, keď sme mali dokonca štyroch víťazov zo štyroch tímov. Pred zvyškom sezóny je to pozitívne, pretože neistota generuje väčší záujem. Tri top tímy sú si určite viac vyrovnané, ako kedykoľvek v predchádzajúcich rokoch novej hybridnej éry," dodal Ross Brawn.

Najnovšie z kategórie: Ross Brawn

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk