F1.sk F1.sk

Gasly nechce veriť tomu, že s hypersoftami dal 43 kôl
zdroj: Red Bull Content Pool

Gasly nechce veriť tomu, že s hypersoftami dal 43 kôl

Pred štartom VC Monaka sa hovorilo o tom, že hypermäkké pneumatiky zvládnu okolo desať kôl a ich výkon potom pôjde rapídne nadol, no ukázalo sa to ako prehnané tvrdenie. Taký Pierre Gasly s nimi totiž prvý stint natiahol na 37 kôl a okrem toho dal s týmito konkrétnymi pneumatikami aj šesť kvalifikačných kôl.

"Je neuveriteľné, koľko kôl sme s hypersoftami dali v prvom stinte," čudoval sa Gasly, ktorého slová cituje stránka RaceFans. "Pred pretekmi som týmto gumám vôbec neveril. Už v tréningu sme mali možnosť vidieť, že ich degradácia je obrovská. Na začiatku pretekov som sa na ne snažil dávať pozor a keď zašiel každý do boxov, tak som na to šliapol. Boli sme rýchlejší ako všetci ostatní, ktorí boli v boxoch a už nasadili supersofty alebo ultrasofty."

"Boli sme fakt rýchli a vďaka predvedenému tempu sme získali niekoľko pozícií. Celkovo sme pokročili o tri miesta - bez vypadnutia Alonsa by to boli dve. Ale vieme, aké ťažké je to v Monaku. Veľmi ma to teší. A radosť mám hlavne preto, že to boli len moje prvé monacké preteky vo Formule 1."

Gasly, Hülkenberg, Sirotkin, Vandoorne a Leclerc
Red Bull Content Pool

Keď Francúz v závere veľkej ceny prezul na supersofty, obával sa útoku zo strany Nica Hülkenberga. Ten mal totiž hypermäkké gumy. "Po fáze virtuálneho bezpečnostného vozidla (VSC) som sa trochu obával. Teploty v pneumatikách klesli a zahriatie supersoftov trvá o niečo dlhšie. Ale boli sme v Monaku a vedel som, že ak pôjdem v strede cesty, nebude môcť nič spraviť. Koncentroval som sa na to, aby som nespravil žiadnu chybu a bolo to v poriadku."

Gasly mal s pneumatikami v posledných rokoch problémy a o to viac ho toto predstavenie teší. "Do svojho druhého roku v GP2 som sa v tomto smere musel veľa naučiť. Trochu som zmenil svoj jazdecký štýl i môj prístup k pretekom a teraz sa to vyplatilo. Človek musí byť čo najjemnejší. Pri brzdení si treba dávať pozor a gumy nezablokovať. Aj s volantom treba narábať veľmi jemne, rovnako aj s plynom. Takto to treba robiť a okrem toho musí byť človek aj rýchly. Nie je to jednoduché," pripomenul Pierre Gasly.

Dvadsaťdvaročný mladík v ďalšom z rozhovorov zopakoval, že na taký dlhý stint s hypermäkkými pneumatikami by nestavil "ani cent". O to lepšie to napokon bolo. "Naše auto bolo vynikajúce a keď som mal voľnú trať, mohol som poriadne útočiť. Pre takéto zabodovanie napokon neexistuje žiadne lepšie miesto ako Monako. Psychicky sú to veľmi ťažké preteky. Stačí malá chyba a všetko je preč. Dúfam, že aj v ďalších podujatiach budeme na podobnej úrovni," dodal Gasly.

Pierre Gasly
Red Bull Content Pool

Najnovšie z kategórie: Toro Rosso

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk