F1.sk F1.sk

Monacká kvalifikácia s hypersoftami: Bude to absolútne šialenstvo, niečo bláznivé
zdroj: Scuderia Ferrari

Monacká kvalifikácia s hypersoftami: Bude to absolútne šialenstvo, niečo bláznivé

Tímy Formuly 1 si pre Veľkú cenu Monaka nominovali obrovské počty hypermäkkých pneumatík. Red Bull, Williams a Renault zašli až absolútne na limit a jedenásť z trinástich sád majú ružových: zvyšné dve sady boli stanovené nomináciou Pirelli, musia teda byť ultramäkké a supermäkké.

Podobnú situáciu sme v Monte Carle zažili aj pred rokom, ibaže vtedy hypersofty ešte neboli k dispozícii. Najmäkšou zmesou boli ultrasofty, no hypersofty sú oproti minuloročnej verzii ultrasoftov o dva kroky mäkšie. Ponúkajú teda enormný grip a v Monaku by mali pomôcť k zlepšovaniu historických rekordov.

"Musím povedať, že táto pneumatika je vskutku úchvatná," povedal Carlos Sainz z Renaultu, ktorého slová cituje Motorsport.com. "Ľahko vám dá aj sekundu k dobru - a to sme ju naposledy testovali v Barcelone, kde má táto pneumatika toho v poslednom sektore už dosť a je na limite."

"V Monaku by to s ňou mohlo byť výnimočné. Ak sa to naplní, uvidíme veľmi rýchle časy. Som pripravený na to, že v Monaku opäť uvidíme okruhové rekordy," skonštatoval Španiel, ktorý ku kvalifikácii dodal: "Bude to absolútne šialenstvo. Niečo bláznivé."

"Už v minulom roku to s novými autami bolo neskutočné, no tentoraz máme o dva kroky mäkšie zmesi. Táto pneumatika je podľa mňa to najlepšie, čo Pirelli za mnohé roky vyrobilo. Bude to šialené," dodal Sainz.

Brendon Hartley zo Scuderie Toro Rosso očakáva, že tieto mäkučké pneumatiky toho v Monaku vydržia pomerne dosť. "Nečakám, že sa budú ničiť tak rýchlo, ako na iných okruhoch," zamyslel sa Novozélanďan. "Po stránke degradácie je to tu veľmi slabé. Podľa mňa sú všetci jazdci veľmi šťastní, pretože kvalifikácia bude poriadne zábavná."

Pár slov k tejto téme pridal aj šéf Pirelli Mario Isola. "Softy, supersofty a ultrasofty sú si pomerne blízke, no hypersofty sú krok od nich," zareagoval Talian. "Monako je unikátny okruh a nie som si istý tým, či tam uvidíme skutočný potenciál hypersoftov. V Montreale toho možno uvidíme viac. Monako je veľmi, veľmi nenáročné."

Isola predpokladá, že tímy zvládnu s hypersoftami väčšinu veľkej ceny a až potom prezujú na inú zmes. "V Monaku to nie je len kvalifikačná pneumatika, ale aj preteková. Podľa toho, čo sme videli počas testov v Abú Zabí, to vyzerá tak, že s  hypersoftami sa v Monaku bude dať odjazdiť slušný stint. A v Monaku je to vždy rovnaké: najmäkšiu zmes si bude chcieť každý ponechať čo najdlhšie," dodal Mario Isola.

nominácie pneumatík pre VC Monaka 2018
Pirelli

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk