F1.sk F1.sk

Todt o súčasných motoroch: Možno sme zašli až príliš ďaleko
zdroj: TASR/AP

Todt o súčasných motoroch: Možno sme zašli až príliš ďaleko

Keď v roku 2014 vstupovali do platnosti nové motorové pravidlá, Jean Todt a jeho kolegovia z Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) boli radi. Hovorili o tom, že je to cesta budúcnosti a jednotliví výrobcovia budú môcť nadobudnuté poznatky využiť aj v sériovej výrobe.

Dnes však už aj Todt uznal, že po stránke komplexnosti sme zašli príliš ďaleko a od roku 2021 by sme sa mohli vrátiť k rozumnejšiemu normálu. Pohonné jednotky by síce mali byť postavené na báze tých terajších, ale už bez systému MGU-H a možno aj s niekoľkými štandardizovanými súčiastkami. 

"Zo súčasných pravidiel si chceme odniesť čo najviac a všetko sa pokúsiť spraviť o niečo jednoduchším," povedal Todt, ktorého slová cituje Autosport. "Je to nádherné umelecké a technologické dielo, ale počujem aj slová o tom, že to asi nie je také, ako fanúšikovia očakávali."

"Nie je to nevyhnutná vec pre to, aby sme mali dobrý šampionát. Podľa mňa je teda dôležité, aby sme sa z toho poučili a aby sme navrhli niečo, čo by malo byť značne jednoduchšie," hovoril ďalej Francúz s dodatkom, že Formula 1 je na jednej strane šou, ale nielen to: "Musí to byť aj laboratórium. Laboratórium pre výrobcov, laboratórium pre tímy. Musí to byť laboratórium, z ktorého sa dá pri cestných autách čo najviac profitovať. A práve to sa deje..."

"Ale tu treba povedať, že sme možno zašli až príliš ďaleko a v takom prípade treba vedieť aj trochu cúvnuť. Napokon som presvedčený o tom, že postupom rokov bude motor aj bez jednotky MGU-H ešte efektívnejší."

Výhoda MGU-H bola podľa výrobcov práve v tom, že aj keď bola drahá a komplexná, tak termálnu efektívnosť posúvala za hranicu 50 percent. Od roku 2021 v tomto smere trochu klesneme, ale z dlhodobého hľadiska by sme sa mali dostať ešte ďalej.

"Po stránke nového motora celkom dobre napredujeme," potvrdil Jean Todt. "Sme blízko k splneniu finálneho termínu, ktorý máme po stránke publikovania motorových pravidiel pre rok 2021. Osobne dúfam, že to môže vyvolať záujem aj u nových výrobcov. Momentálne tu ten záujem aj existuje, ale medzi záujmom a odhodlaním sa spraviť to je veľký rozdiel."

Najnovšie z kategórie: Jean Todt

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk