F1.sk F1.sk

FIA vydala nové ujasnenie týkajúce sa spätných zrkadiel
zdroj: Ferrari

FIA vydala nové ujasnenie týkajúce sa spätných zrkadiel

Medzinárodná automobilová federácia niekoľko dní po Veľkej cene Španielska vydala ujasnenie, ktorým vysvetlila situáciu okolo spätných zrkadiel. Musela tak spraviť po tom, ako sa Ferrari snažilo využiť nejasne napísané pravidlá.

Teraz už vieme, že spätné zrkadlá môžu mať len náhodný alebo minimálny aerodynamický vplyv a žiadne iné zariadenie, o ktorom tím tvrdí, že je len upevnením zrkadiel, nemôže byť "významnou" súčasťou štruktúry. Krídelká Ferrari však rozhodne sú významnou súčasťou a navyše zjavne spĺňajú aerodynamický účel.

FIA okrem toho tímom odporučila, aby sa pred nasadením akejkoľvek novinky informovali na jej pôde. Umiestnenie zrkadiel na svätožiaru je naďalej povolené a na tejto skutočnosti sa nič nemení.

Ferrari neprestajne zdôrazňovalo, že dodatočné krídla sú dôležitou súčasťou systému uchopenia a slúžia len na to. Sebastian Vettel takisto opakoval, že toto riešenie neprináša žiadnu výkonnostnú výhodu a ide len o to, aby dozadu lepšie videl. Argumenty však nezabrali a FIA usúdila, že tu jednoznačne ide o aerodynamickú pomoc.

"Akceptujeme, že tímy budú svoje zrkadlá, stojany a upevnenia konštruovať tak, aby minimalizovali akýkoľvek negatívny aerodynamický vplyv, ktorý by mohli spôsobiť, no sme presvedčení o tom, že aerodynamické výhody by mali byť len náhodné alebo minimálne," uviedol šéf FIA pre technické záležitosti monopostov Nikolas Tombazis v aktuálnej technickej direktíve.

Zaujímavá veta sa týka aj samotného uchytenia: Ak niektorý tím využije viac ako jedno uchytenie, mal by byť jeho potrebnosť schopný dokázať fyzickým testom. Uchytenie tam teda nemôže byť len "na parádu", resp. pre zabezpečenie aerodynamickej výhody. Nuž a okrem toho by všetky uchopenia mali byť umiestnené pod zrkadlom, prípadne smerom do vnútornej časti auta.

Tombazis okrem toho uznal, že aj naďalej sa môžu objaviť šedé zóny pravidiel, no pred nasadením akéhokoľvek riešenia je pripravený na diskusiu. "Keďže sú kritéria určenia spôsobilosti uchopenia do určitej miery subjektívne, tak predtým, ako novú konštrukciu súťažne nasadíte, budeme pripravení prediskutovať jej legálnosť. Chceme tak spraviť v záujme zbytočného nemrhania zdrojmi, časom alebo peniazmi," dodal Nikolas Tombazis.

Najnovšie z kategórie: Technika

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk