F1.sk F1.sk

Todta vytočila Hamiltonova a Vettelova kritika. Tu je jeho reakcia...
zdroj: TASR/AP

Todta vytočila Hamiltonova a Vettelova kritika. Tu je jeho reakcia...

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v priebehu španielskeho súťažného víkendu vyjadrili počudovanie nad tým, prečo bolo potrebné pre rok 2019 urýchlene pretlačiť niekoľko zmien pravidiel. Autá by tak mali byť približne o pol druha sekundy na kolo pomalšie, čo nie je v súlade so signálom, ktorý chce Formula 1 navonok vysielať.

Obaja štvornásobní majstri sveta to pomerne otvorene kritizovali a Vettel toľko zmien pravidiel už vôbec nechápe. Doslova povedal, že je to asi tak, ako keď sa plavíte do Ameriky a stokrát zmeníte smer. Raz viac aerodynamiky, raz menej, ale napokon vždy tá istá kritika. Pritom v tomto roku sme svedkami pomerne zaujímavého súťaženia. Na okruhoch ako Melbourne alebo Barcelona by sa nepredbiehalo azda nikdy, ale na ostatných tratiach to bola solídna zábava.

Prezidenta FIA Jeana Todta slová dvoch skôr spomínaných pretekárov nahnevali. "Zo strany jazdcov neprestajne počúvame, že autá sa jedno k druhému nedokážu priblížiť," zareagoval Francúz, ktorého slová cituje RACER. "Teraz som čítal prepis tlačovky, na ktorej boli Hamilton, Vettel a Räikkönen (v skutočnosti tam bol Valtteri Bottas, ale k téme nepovedal ani slovo, pozn. red.) a všetci sa sťažovali. A to bojujú o čelo. Viete si predstaviť, aké je to vzadu? A všetci sa sťažujete (výčitka smerom k novinárom, pozn. red.) - čítam, čo píšete."

"Keď si uvedomíme, že niečo nie je nastavené správne, tak by sme sa mali pokúsiť nájsť riešenie. Všetci hovoríme, že chceme lepší šport a lepšiu šou, tak niečo spravme. Na jednej strane sa hovorí, že počkajme do roku 2021... ale sme len na začiatku sezóny 2018, takže by sme museli počkať celý rok 2018, celý 2019 a celý 2020. Pritom by sme vedeli, že tu máme problém, ktorý nášmu športu škodí."

"V tomto konkrétnom prípade sme relevantných inžinierov požiadali o nápravu problému. Vysvetlili, že keď sa auto priblíži k druhému, tak kvôli aerodynamike jeho prednej časti nedokáže predbiehať do okamihu, kým nie je o jeden a pol sekundy na kolo rýchlejšie ako súperove," hovoril ďalej Todt, podľa ktorého sú nové pravidlá len reakciou na túto skutočnosť. "Šport sa pokúšame spraviť lepším..."

"Preto sme pripravili tento návrh a nejakým zázrakom bol akceptovaný," poznamenal Jean Todt, ktorý ostal sám prekvapený. Ako vieme, napríklad Ferrari malo byť proti, ale červení napokon súhlasili a práve to rozhodlo. Hlasy FIA a FOM by inak nestačili. Okrem Ferrari mali byť za aj Mercedes, Williams, Force India a Sauber.

"Chceme, aby boli fanúšikovia šťastní, nuž a fanúšikovia chcú viac predbiehania," zneli ďalšie slová Jeana Todta. "A ďalšia vec, ktorá ma po prečítaní prepisu tej tlačovky zaujala. Neprestajne som sa pokúšal o to, aby som si jazdcov vypočul. Aj oni boli prizvaní k tomu, aby sa zúčastnili rozhodovacieho procesu. Prizval som ich, nech niečo spravíme. A napríklad aj svätožiara: ja som ju nevymyslel, ale jazdci ma žiadali o to, aby sme niečo spravili. Necítili sa bezpečne. Tak som odpovedal, že OK, potrebujeme ich vypočuť."

"Keď sa pretekár, ktorý s autom jazdí vo vysokých rýchlostiach, necíti komfortne a máme nejaké dôkazy, tak sa pokúsime spraviť to najlepšie. To najlepšie bola v tomto prípade svätožiara. Nuž a potom odrazu počúvam, že je to 'shit'. Nech je už situácia akákoľvek, musíme sa pokúsiť byť zodpovednými. Vypočuť si ich, posúdiť a potom niečo navrhnúť," dodal Jean Todt.

Najnovšie z kategórie: Jean Todt

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk