F1.sk F1.sk

Vettel prekvapil: Uznal, že s pôvodnými gumami by bolo Ferrari ešte horšie
zdroj: Ferrari

Vettel prekvapil: Uznal, že s pôvodnými gumami by bolo Ferrari ešte horšie

Sebastian Vettel prekvapil svojimi utorňajšími vyjadreniami a uznal, že keď sa Pirelli v Španielsku rozhodlo pre nasadenie pneumatík s tenším behúňom, spravilo dobre. Ak by totiž nasadilo tradičnú špecifikáciu, Ferrari by na tom bolo horšie.

Taliansky výrobca pneumatík počas predsezónnych testov zaznamenal problémy s prehrievaním gúm, za ktoré mohol možno aj nový asfalt. Preto sa rozhodol pre úpravu gúm, ktorá bude okrem Barcelony platiť aj na okruhoch Paula Ricarda a Silverstone. Behúň je po novom tenší o 0,4 milimetra a nezbiera sa v ňom toľko teploty.

Ešte počas súťažného víkendu Vettel s touto zmenou spokojný nebol a hovoril, že "ostatným táto zmena asi vyhovovala viac ako nám", no v utorok si vyskúšal aj pôvodné gumy s hrubším behúňom. Celkovo odjazdil 136 kôl a mal dostatok priestoru na porovnanie oboch výrobkov. Skonštatoval, že s tými pôvodnými by sa Ferrari trápilo ešte viac.

"Podľa mňa je to celkom jednoznačné," skonštatoval nemecký pretekár s dodatkom, že zvyčajne nemá takúto možnosť porovnania, ale tento testovací deň mu ju dal: "Vďaka dňu, ktorý sme dnes absolvovali, je podľa mňa výsledok takýto: ak by sme v nedeľu mali normálne pneumatiky, tak by sme na tom boli asi ešte horšie. Myslím si teda, že išlo o správne rozhodnutie a to, že naše gumy nemali také opotrebenie a životnosť ako gumy súperov, bola len naša chyba."

Tieto slová veľmi potešili aj šéfa Pirelli Maria Isolu. Potvrdilo sa, že taliansky výrobca konal správne. "Rozhodne. Som veľmi šťastný. Nemôžem skryť, že som veľmi šťastný!" odpovedal Talian na otázku Motorsport.com, či po utorňajších testoch testoch cíti určité ospravedlnenie a rehabilitáciu. "Po víkende, ako ten posledný... áno."

"Víkendové správanie pneumatík bolo v súlade s našimi očakávaniami," pokračoval Isola. "Teraz bolo dôležité aj to, aby sme získali spätnú väzbu týkajúcu sa pocitu, správania a ďalších vecí. Nuž a som fakt veľmi šťastný, že Sebastian to povedal takto."

Vettel bol v španielskej kvalifikácii ešte pomerne silný, ale už tam sa ukazovalo, že Ferrari so supersoftami nespolupracuje dobre a so softami bolo rýchlejšie. V pretekoch bol monopost SF-71H veľmi pomalý a gumy rýchlo ničil; tak mäkké, ako aj stredne tvrdé sady. Nemec aj preto absolvoval dve zastávky v boxoch.

"Je fajn, že sme mali tento test a mohli sme porovnávať," poznamenal Vettel. "A myslím si, že už máme aj niekoľko nápadov. Teraz je len na nás, aby sme tieto myšlienky pretavili do reality. Z hľadiska načasovania boli tieto testy dosť dobré. Za nami je biedny víkend, neboli sme dosť rýchli. A ani nie tak, že sme neboli rýchli, ale gumy sme nevedeli prinútiť nič vydržať. Tieto veci sú potom napokon prepojené. Je fajn, že sme mali možnosť prehodnotiť to. Teraz je len na nás, aby sme prijali potrebné opatrenia."

Ferrari však vo svojom krátkom stanovisku potvrdilo, že svoj najrýchlejší čas 1:17,659s dosiahol Vettel s mäkkými pneumatikami, ktoré boli nasadzované v úvodnej časti sezóny. Celkovo bol tretí najrýchlejší, ale prví dvaja jazdci obuli pri svojich najlepších pokusoch hypersofty.

Jedna z otázok sa týkala aj toho, či sa Ferrari výkonnostne prepadlo za Mercedes. "Nie, len si myslím, že sme mali problémy, ktoré mohli za náš výkon," odpovedal Sebastian Vettel. "Zvonku to vyzeralo tak, že mali silnejší víkend a nemali žiadne veľké problémy. Musíme sa však pozerať sami na seba, koncentrovať sa na naše auto a na naše problémy, aby sme boli opäť silnejší."

Ferrari na svojom monoposte aj preto nič nezmenilo. Bol úplne rovnaký ako v nedeľu a dokonca mal aj spätné zrkadlá s dodatočnými krídlami, ktoré už budú zakázané. "Všetko to bolo len o minulom víkende a o tom, čo sme mohli spraviť. Dnešok bol o pochopení celkových slabín auta, aby sme boli v budúcnosti na podobných okruhoch konkurencieschopní," vysvetlil štvornásobný majster sveta.

Takéto pľuzgiere sa Vettelovi v utorok vytvorili

Najnovšie z kategórie: Sebastian Vettel

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk