F1.sk F1.sk

Pirelli vraj muselo zmeniť gumy: Inak by to bola lotéria, nie preteky
zdroj: Pirelli Motorsport

Pirelli vraj muselo zmeniť gumy: Inak by to bola lotéria, nie preteky

Počas španielskeho víkendu sa zdvihla vlna fanúšikovského rozhorčenia. Veľká časť priaznivcov Ferrari je presvedčená o tom, že zmeny pneumatík, ktoré boli pre podujatie v Barcelone vykonané, boli šité na mieru Mercedesu. Strieborní na okruhu Catalunya napokon dominovali a o to silnejšie je presvedčenie červených.

Počas predsezónnych testov Pirelli vzhľadom na vyššie záťaže, ktoré gumy pri rýchlejších autách podstupujú, zaznamenalo nadmernú tvorbu pľuzgierov. Preto hrúbku behúňa zmenšilo o 0,4 milimetra a toto opatrenie bude platiť aj na VC Francúzska a VC Veľkej Británie.

Podľa šéfa Pirelli Maria Isolu to bol správny krok. "Ak by vysoká úroveň tvorby pľuzgierov ovplyvňovala všetky autá, prípadne väčšinu z nich, tak by to bola lotéria a nie preteky," povedal pre Motorsport.com. "To by nebol správny prístup a ako jediný dodávateľ sa musíme postarať o to, aby sme všetkým dodali rovnaký a hlavne bezpečný produkt, ktorý bude vhodný pre daný okruh a podobne. Nemyslím si, že takáto malá úprava v hrúbke behúňa by mohla zmeniť pomer výkonu rôznych áut."

Sebastian Vettel v jednom z rozhovorov pripomenul, že samotné zmesi sú takto tvrdšie, ale Isola tieto tvrdenia odmietol. "Zmes je celkom rovnaká a aj konštrukcia pneumatík je presne rovnaká. Rozdiel bol len v spomínanej hrúbke. Z technického hľadiska je ťažké vysvetliť to. Supersofty v pretekoch v zásade každý ignoroval - všetci mali dojem, že sú príliš mäkké. Problém je tak trochu inde."

Talian vzápätí zdôraznil, že zmeny vykonal po konzultácii s tímami a aj Ferrari malo počas testov problémy s tvorbou pľuzgierov. Gumy mali ťažkosti preto, lebo tohtoročné autá boli v kvalifikácii približne o tri sekundy na kolo rýchlejšie a v pretekoch dokonca o štyri či päť sekúnd. Pneumatiky teda v zákrutách podstupovali omnoho vyššiu záťaž.

"Skúmali sme príčiny, kvôli ktorým sme registrovali takú tvorbu pľuzgierov. Na to, aby sme sa uistili v tom, že hlavnú rolu zohral povrch okruhu a nie nové autá, prípadne nové zmesi, sme si museli počkať do Melbourne. Keď sa v Melbourne ukázalo, že všetko je späť v normále, tak som ja osobne kontaktoval všetky tímy, požiadal som ich o názory a zozbieral som ich. Následne sme mali interné stretnutie Pirelli, kde sme všetko prehodnotili. Pripravili sme správu pre FIA, v ktorej bolo vysvetlenie, prečo žiadame zmenu," objasňoval nástupca Paula Hemberyho.

Niektoré obvinenia hovorili o tom, že Pirelli úmyselne pomohlo Mercedesu a uškodilo Ferrari. "Niečo takéto by sme nikdy nespravili," ohradil sa Isola. "Spolupracujeme so všetkými top výrobcami a nielen s tými, ktorí sú v F1. Prečo by sme mali jednému z nich darovať výhodu?"

Najnovšie z kategórie: Španielsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk