F1.sk F1.sk

F1 chcela 1000. VC prideliť Silverstonu, napokon pripadne Číne
zdroj: Red Bull Racing

F1 chcela 1000. VC prideliť Silverstonu, napokon pripadne Číne

Víkendová Veľká cena Španielska mala v histórii Formuly 1 už poradové číslo 981. Všetko sa to začalo v roku 1950 v Silverstone a vrcholní predstavitelia športu uvažovali o tom, že práve tento okruh by mohol uzavrieť prvú tisícku. Bola by to pekná symbolika, ale... to by sa VC Veľkej Británie musela konať v apríli.

"Myslím si, že by to bol pekný príbeh a pekná zhoda," povedal marketingový šéf F1 Sean Bratches pre agentúru Reuters. "Ale som pomerne nový Brit a povedali mi, že v apríli nie je práve optimálne počasie. Veľmi rýchlo ma varovali."

Česť zorganizovať tisíce preteky v histórii kráľovskej triedy motoršportu napokon bude mať Čína, ktorá v budúcoročnom kalendári zaujme tretie miesto. V Šanghaji bude v tom čase prijateľnejšie počasie ako na britských ostrovoch. Treba však povedať, že v Silverstone sa v roku 2000 pretekalo už aj v apríli, ibaže pršalo tak silno, že trávnaté parkoviská sa premenili na polia blata.

Bratches je však napokon spokojný aj s Čínou: "Je to skvelé miesto pre preteky. Sú súčasťou našej budúcnosti a sme veľmi radi, že pre tieto špeciálne preteky pôjdeme práve tam. Celý budúci rok budeme oslavovať ako rok tisícej veľkej ceny, takže počas celého roka uvidíte rôzne akcie pripomínajúce tento neskutočný míľnik."

Organizátori šanghajských pretekov sú vraj veľmi radi a s Liberty Media už začali diskutovať o tom, čo všetko bude potrebné spraviť pre to, aby bolo veľké jubileum náležite pripomenuté.

Bratches reagoval aj na špekulácie o tom, že Miami príde do kalendára na úkor Baku. "Nezmysel. Veľkými písmenami," zdôraznil. "Neexistuje žiadne prepojenie medzi našimi snaženiami, veľkou cenou v Baku a ktoroukoľvek inou veľkou cenou sveta. 'Fake news'."

Otázniky sú však aj nad budúcnosťou Silverstone. Majitelia okruhu aktivovali klauzulu, ktorá im umožňuje ukončiť platnú zmluvu a hostiť tak budú už len tohtoročné a budúcoročné preteky. Spravili tak takticky preto, aby si od roku 2020 vyjednali lepšiu zmluvu a nemuseli platiť tak veľa.

Navštívili aj VC Španielska, no s kompetentnými sa vraj nestretli. "Počas tohto víkendu sme s nimi neviedli rozhovory," potvrdil Bratches. "Väčšina diskusií, ktoré prebehli, sa konala v Londýne a táto skutočnosť (že sa v Barcelone nestretli, pozn. red.) nenaznačuje, že by niečo nemalo byť v poriadku. Boli tu aj promotéri zo Singapuru, ale aj z iných európskych podujatí a z celého sveta. Aj Hockenheim je tu."

Hockenheimring už nie je ochotný platiť 20 miliónov eur ročne, pretože tak existuje riziko straty. Ak by v nedeľu neprišlo približne 65 000 až 70 000 ľudí, organizátori by prerobili. Aj preto žiadajú zmluvu bez rizika.

"Mnohí by nás chceli požiadať o zmluvy bez rizika, ale to nie je náš podnikateľský model. V každom prípade sa tešíme na ich tohtoročnú veľkú cenu," dodal Sean Bratches, ktorý tak jasne naznačil, že buď Hockenheim pristúpi na doterajšie podmienky, alebo sa s ním F1 rozlúči.

V tejto súvislosti sa hovorilo napríklad o presune pretekov do Berlína, pričom Bratches je zhodou okolností rodákom práve odtiaľ.

Najnovšie z kategórie: ČÍNA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk