F1.sk F1.sk

Ako vidí nehodu kolegov z Red Bullu Jolyon Palmer?
zdroj: F1/Twitter

Ako vidí nehodu kolegov z Red Bullu Jolyon Palmer?

Jedným z leitmotívov Veľkej ceny Azerbajdžanu bol intenzívny súboj dvoch tímových kolegov z Red Bullu Racing, ktorý sa napokon skončil haváriou. Max Verstappen mal lepší úvodný reštart a dostal sa pred Daniela Ricciarda, ktorý bol v ďalšej fáze pretekov rýchlejší. Keď sa však konečne dostal dopredu, prišli zastávky v boxoch a situácia sa vrátila do predchádzajúceho status quo.

Bývalý pretekár Jolyon Palmer tvrdí, že Red Bull je na tom inak ako ostatné top tímy: obaja jazdci sú na úplne rovnakej štartovacej čiare. Ferrari pritom celkom jednoznačne hrá na Sebastiana Vettela, nuž a aj v Mercedese je to podľa neho nastavené tak, že Lewis Hamilton má byť ten lepší. Minimálne vzhľadom k úspechu, ktorý už dosiahol.

Ricciardo však miestami môže mať pocit, že Verstappen je v tíme ten obľúbenejší a snaží sa ukázať svoju kvalitatívnu nadradenosť. V Číne mu to vyšlo a do veľkej miery do platilo aj o Azerbajdžane, aj keď Max sa zväčša dokázal brániť. Mnohokrát to však zvládol len vďaka mimoriadne tvrdým manévrom, ktoré boli v boji s tímovým kolegom na hrane únosnosti. A to išlo "len" o dva body...

Potom to však všetko buchlo. "Odhodlanosť a chuť riskovať bola v prípade oboch z nich taká veľká, že čím dlhšie to trvalo, tým viac to vyzeralo na nevyhnutnosť vzniku nehody," uviedol Palmer vo svojom stĺpčeku pre BBC a vzápätí dodal, že Verstappen bol možno až trochu bláznivý. Ricciarda za sebou zbytočne držal tak dlho.

"Za nehodu je ľahké viniť Verstappena - už len kvôli jeho minulosti. Roky je agresívny, pri obrane zachádza za limit a okrem toho mal ťažký vstup do sezóny. To všetko v porovnaní s Ricciardom, ktorý vždy jazdil čisto a brilantne predbiehal. Ale keď sa na to nepozeráme a incident analyzujeme samostatne, tak to skôr vyzerá na 50:50."

Ricciardo chcel Verstappena oklamať tým, že bude predbiehať sprava. "Do istej miery to aj fungovalo, no potom sa naplno odhodlal poslať auto dovnútra, kde bol ten najmenší možný priestor..."

Palmer pripomenul, že v týchto miestach idú jazdci rýchlosťou 350 km/h a preto to bolo "obrovské riziko, ktoré nebolo nutné podstupovať. Pôvodne tam síce bol malý priestor, ale keď sa Verstappen inštinktívne pohol späť doľava, už sa musel zrodiť kontakt."

"Z technického hľadiska tu ide aj o to, že Verstappen spravil pri obrane dva pohyby," pripomenul Jolyon Palmer. "A to je proti pravidlám, ktoré hovoria, že jazdec sa pri obrane nemôže pohnúť viac ako jedenkrát. Pohyb v brzdnej zóne je v F1 jasné NIE. V tom čase je už totiž neskoro a jazdec, ktorý je vzadu, sa kontaktu nedokáže vyhnúť."

V tomto prípade však podľa Angličana prišiel pohyb už o niečo skôr ako v brzdnej zóne a bol pomerne malý. "Skôr tu išlo o niekoľko centimetrov a nie o prechod cez celú šírku trate, pričom pravidlá chcú zamedzovať práve tomu. Verstappenov štýl bol teda pochybný, ale Ricciardo bol až príliš odhodlaný a podľa mňa prehnane ambiciózny. Pustil sa do toho štýlom ži alebo zomri. Nuž a tentoraz to nezvládol práve najlepšie."

"Na Ricciardovu obhajobu sa dá povedať, že prehnaná agresivita jeho kolegu, ktorú ukazoval v priebehu pretekov, ho pravdepodobne až príliš ranila a aj preto sa pustil do tohto manévra. Celkovo si však myslím, že komisári urobili správne a nazvali to pretekárskym incidentom. Vinní boli obaja. Ricciardo bol prehnane ambiciózny a Verstappen sa bránil v šedej zóne a na limite. Keďže však obaja takto bojovali 40 kôl, tak asi ten výsledok veľa ľudí neprekvapil," dodal Jolyon Palmer.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk