F1.sk F1.sk

Symonds: Ferrari stavilo na Vettela, jazdecký titul je pre nich dôležitejší
zdroj: Ferrari

Symonds: Ferrari stavilo na Vettela, jazdecký titul je pre nich dôležitejší

Už v úvodnej fáze aktuálneho ročníka sa začalo zdať, že Ferrari má v tíme jasnú jednotku, ktorou je Sebastian Vettel. Kimi Räikkönen síce do ročníka vstúpil dobre, auto mu sedelo a bol veľmi rýchly, no tím mu príliš nepomohol a začal jednoznačne hrať v prospech Nemca.

Takto to vidí aj bývalý technický riaditeľ Benettonu, Renaultu či Williamsu Pat Symonds, podľa ktorého však Ferrari takto konštruktérsky titul nezíska. "Musia sa rozhodnúť, ako pristúpia k pretekárskemu športu," povedal Symonds, ktorého slová cituje Motorsport.com. "Myslím si, že spôsob, akým použili Räikkönena v Číne, nebol šťastný. Na trati ho nechali veľmi dlho a pokúšali sa ním spomaliť ostatné autá."

"A úprimne si treba povedať, že to ani nefungovalo. Kým sa k nemu súperi priblížili, jeho pneumatiky boli hotové a dokázali ho ľahko predbehnúť. Nebolo to teda práve najlepšie strategické rozhodnutie. Takto sa podľa mňa o konštruktérsky pohár nebojuje. Zjavne majú pocit, že jazdecký titul je dôležitejší a rozhodli sa..."

Symonds si však myslí, že Ferrari je na tom celkovo mimoriadne dobre. "Počas predsezónnych testov sme dúfali, že Ferrari bude blízko k Mercedesu, ale mali sme pocit, že Mercedes má niečo v rezerve," pokračoval Angličan. "Niekoľko úvodných podujatí to však neukázalo. Ferrari podáva konzistentné výkony. Majú obstojné kvalifikácie a veľmi dobré tempo v pretekoch. Vyzerajú byť silnejší, ako tomu bolo počas mnohých posledných rokov a podľa mňa majú všetky šance na skutočne dobrú sezónu."

Uznávaný odborník okrem toho zabŕdol aj do inej témy: Mercedes má podľa neho dlhodobé problémy s manažmentom pneumatík a teraz, keď je konkurencia silnejšia, to je vidieť. Tento fenomén vraj existoval už aj v závere éry V8.

"Keď sa poobhliadnete za poslednou minulosťou Mercedesu, tak jedna vec, ktorú nikdy celkom nezvládli, je manažment pneumatík," pripomenul Pat Symonds. "Do veľkej miery sme to videli už v pred-hybridnej ére, keď nemali takú motorovú výhodu ako dnes. Keď to s pneumatikami nezvládnu správne, neabsolvujú skvelé preteky."

"V rokoch 2014 až 2016 to bolo do určitej miery zamaskované, pretože mali veľkú výkonnostnú výhodu. V minulom roku sme potom odrazu začali počúvať o tom, že ich auto je 'diva'. O čom to je? Podľa mňa rozdiel vo výkonnosti auta, ktorý sa prejaví z jedného víkendu na druhý, nedokážeme len tak vysvetliť aerodynamikou, dynamikou auta alebo niečím takýmto."

"Z hľadiska balíka aerodynamika/šasi je to o tom, že keď zvládnete nastavenie auta správne, tak medzi piatkom a sobotňajšou kvalifikáciou môžete získať tak desatinku. Ale keď je toho v hre viac a odrazu nie ste konkurencieschopní, musí to byť o pneumatikách. Nuž a keď je to o pneumatikách, tak je to o tom, že ich nevyužívajú dobre a nemajú správne teploty," skonštatoval Symonds.

Jednou zo slabín strieborných vraj môže byť aj stratégia. "Áno, problémy majú aj po strategickej stránke. Keď máte rýchle auto a preteky kontrolujete, tak stratégia príde sama. V poslednej dobe sme však v podaní Mercedesu videli... nenazvem ich nesprávne, ale povedzme nie práve najlepšie rozhodnutia. Aj v minulosti možno boli takéto - nie najlepšie - ale pri ich výkonnostnej výhode sme ich vlastne ani nevideli," dodal Pat Symonds.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk