F1.sk F1.sk

Verstappena predbiehanie po roku 2016 až tak nenadchýna
zdroj: Red Bull Content Pool

Verstappena predbiehanie po roku 2016 až tak nenadchýna

Cieľ, ktorý si dali tvorcovia pravidiel pre rok 2017, sa podarilo splniť. Otázka však stojí inak: boli ciele postavené dobre? Podľa Maxa Verstappena už predbiehanie nie je také zábavné ako predtým. Nečudo, veď drvivá väčšina manévrov — ak vôbec nejaké máme — sa odohrá za pomoci systému DRS.

Máme síce agresívnejšie vyzerajúce autá, no tie generujú toľko prítlaku, že jazda v tesnom závese je prakticky nemožná. "Pred dvoma rokmi to bola oveľa väčšia zábava," povedal Verstappen pre svoju oficiálnu stránku. "Vedeli ste iných pilotov ľahšie nasledovať a celé to bolo v istom zmysle potešujúcejšie. Od roku 2017 je predbiehanie oveľa ťažšie a je menej zábavné súperiť jeden proti druhému. Brzdné vzdialenosti sú kratšie a auto môže robiť nečakané pohyby."

"Pre Formulu 1 by bolo lepšie, keby si autá boli bližšie. Treba spraviť niečo s motormi. Rozdiely v pohonných jednotkách sú stále priveľké," konštatuje najmladší víťaz veľkej ceny F1.

O vyrovnané štartové pole sa nám zatiaľ starajú pneumatiky. Mercedes sa stále trápi s gumami Pirelli a možno aj vďaka tomu nie je vpredu a suverénne nezbiera víťazstvá.

Pirelli na túto sezónu pripravilo novú škálu gúm s novými názvami. Verstappen to považuje za zbytočne komplikované. Podľa neho by bolo pre fanúšikov lepšie, keby Pirelli jednoducho nominovalo jednu mäkkú a jednu tvrdú zmes pneumatík. Pirelli dalo podobnému systému stopku, keď sa z neho stal jediný dodávateľ pneumatík pre Formulu 1.

"Radšej by som videl mäkkú a tvrdú zmes. Ľudia nepotrebujú vedieť, či je to ultramäkká alebo supermäkká," myslí si mladý Holanďan. "Keď si vezmete ultrasofty a softy, tak budete ultrasofty volať softami a softy budú jednoducho tvrdé pneumatiky. Ľudia sa nemusia starať o to, aká je tá zmes naozaj mäkká."

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk