F1.sk F1.sk

Nico Hülkenberg: Nemám bližšie ku svojmu prvému pódiu
zdroj: Renault Sport F1

Nico Hülkenberg: Nemám bližšie ku svojmu prvému pódiu

Hülkenberg má za sebou už 138 pretekov bez pódiového konca. Renault sa v porovnaní s minulou sezónou zlepšil, no Nemec v jeho službách nemá pocit, že by bol ku svojim prvým stupňom víťazov bližšie.

"Nepovedal by som, že som od toho ďalej. Nie som bližšie, no to je v podstate to isté," cituje Hülkenberga hovoriaceho o svojich šanciach na umiestnenie v top trojke racefans.net. "Šesť najlepších áut je v diaľke a za bežných podmienok mimo dosah. Myslím si, že potom sme my v pomerne tesnom súboji s Haasom a McLarenom."

Víťaz 24-hodinovky v Le Mans 2015 sa však pri svojich snahách o dosiahnutie vytúženého cieľa nechce spoliehať na smolu druhých pilotov. "Toto nie je niečo, čo si môžete vynútiť. Nemôžem povedať ani to, že by som spravil niečo šialené — zastavil v prvom kole a nejako to už dorazil."

"Musíte mať dobré auto, treba, aby všetko do seba zapadlo, ak chcete získať pódiá a víťazstvá. To všetci vieme. Buď to príde časom a vy budete v pozícii, z ktorej to dokážete alebo nie. Samozrejme, že by som to už najradšej mal vo svojich štatistikách, no nie je to niečo, čo by ma ťažilo," odkázal Hulk.

Hülkenberg sa vrátil aj ku svojim začiatkom. Napokon je rád, že aj napriek tvrdej rane, ktorú v úvode svojej kariéry dostal, sa dokázal z toho dostať a vďaka nazbieraným skúsenostiam sa z neho stal kvalitný pretekár.

"Pre mňa bol najväčším krokom späť koniec roka 2010. Strata miesta vo Williamse spôsobila veľkú trhlinu v mojej kariére a poriadne ju poznačila," spomína Nico Hülkenberg, ktorý sa s tímom musel rozlúčiť len krátko po tom, čo ho v Interlagose dostal na pole position.

Cení si však, že bol jeho kolegom mimoriadne skúsený Rubens Barrichello. "Rubens, nuž bolo to vtipné, pretože ja som bol nováčik a on bol už vo svojej osemnástej sezóne. On ma mal úplne vo vrecku."

"Ja som si myslel, že ho už mám, no on potom v kvalifikácii vytiahol svoje kladivo… Vždy presne vedel, ako na tom som, čo sa chystám spraviť a čo je dôležitejšie, čoho som bol schopný. Dal mi veľa lekcií. Bol to zaujímavý rok s ním," uviedol siedmy muž priebežného poradia.

Za najlepší krok v kariére považuje prestup do Renaultu, pekné momenty však zažil aj vo Force Indii a v Sauberi. "Napríklad v Brazílii 2012, kde som takmer vyhral, no zrazil som sa s Lewisom. Potom Kórea 2013. Bolo tam veľa pretekov, ktoré boli veľmi dobré. Keď totižto nemáte auto, s ktorým by ste mohli byť vpredu v každých pretekoch, tak je to len o samostatných víkendoch."

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk