F1.sk F1.sk

Vowles z Mercedesu tvrdí, že ani Ferrari nezvláda pneumatiky optimálne
zdroj: Ferrari

Vowles z Mercedesu tvrdí, že ani Ferrari nezvláda pneumatiky optimálne

V úvode aktuálnej sezóny sa ukázalo, že pneumatiky zohrávajú pomerne dôležitú rolu. Zjavne nie u každého tímu, ale v Mercedese je to ako na hojdačke. Vyzerá to tak, že monopost W09 EQ Power+ má problém trafiť sa do ich optimálneho pracovného okna.

"Pneumatiky v tomto roku majú svoj vplyv," povedal hlavný stratég Mercedesu James Vowles v aktuálnom videu z dielne strieborných. "Ale ide tu aj o druhý aspekt, že máme tri tímy - Mercedes, Ferrari a Red Bull - ktoré v závislosti od pneumatík a typu okruhu podávajú relatívne rozdielne výkony."

"Toto sa stará o skutočnosť, že v závislosti od teploty povrchu asfaltu, podmienok a obutých pneumatík, máme iné auta s inou úrovňou výkonu. Prídeme na trať a je veterno, prípadne nefúka vietor, je chladno alebo horúco, nuž a okamžite vidíme posun aj o sekundu na kolo," upozornil Angličan.

Hlavná hviezda Mercedesu, Lewis Hamilton, už vyslovila počudovanie nad skutočnosťou, že Ferrari to zvláda vo všetkých podmienkach. Vowles si však nemyslí, že je to celkom pravda. Aj červení na tom budú raz lepšie a raz horšie.

"V Melbourne sa nám podarilo prinútiť auto pracovať," pripomenul uznávaný inžinier. "V Q3 sme s Lewisom zaznamenali extrémne rýchly čas. V Bahrajne potom mediumky na našom aute fungovali veľmi dobre a aj degradácia supersoftov vyzerala dobre."

"Aj v Číne sme v Q2 s mäkkými pneumatikami s Lewisom dosiahli čas 31.9, ktorý by nás dostal do boja o piate miesto na štartovom rošte (aj v porovnaní s ultrasoftami, pozn. red.). Toto sú teda príklady, keď pneumatiky fungujú. A to isté platí aj o Ferrari, pretože v Melbourne im to napríklad nevyšlo. V Bahrajne boli so supersoftami tak trochu mimo optima a gumy sa im príliš degradovali. S mediumkami boli zasa o niečo pomalší ako my."

"Napokon to vyzeralo tak, že Ferrari bolo od nás rýchlejšie v chladných podmienkach, ale i vo veľkom teple," zamýšľal sa ďalej James Vowles. "Gumy fungujú spôsobom, že sú veľmi citlivé na teplotu vpredu i vzadu. Potrebujete pritom zabezpečiť, aby všetky štyri pneumatiky fungovali približne v správnej teplote vo všetkých zákrutách okruhu."

"Niektoré zákruty, pomalšie a kľukatejšie, generujú vyššiu teplotu. Na iných miestach, ako na konci rovinky vedúcej do štrnástej čínskej zákruty, zasa gumy ochladnú. Pirelli nám dodalo také zmesi, s ktorými bolo možné zvoliť viacero rôznych stratégií. V konečnom dôsledku sa to stará o zaujímavejší pretekársky šport a aj o to, aby sme počas celých pretekov mali o čom uvažovať," dodal Vowles.

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk