F1.sk F1.sk

Mercedes a Ferrari sa prerátali, rýchlosť Red Bullu so softami nikto nečakal
zdroj: TASR/AP

Mercedes a Ferrari sa prerátali, rýchlosť Red Bullu so softami nikto nečakal

Predstavitelia Mercedesu sa pred Veľkou cenou Číny rozhodli, že svojim pretekárom naordinujú stratégiu soft/medium. Tej sa napokon pomerne tvrdošijne držali aj v okamihu, keď na trať vyšlo safety car a Lewisovi Hamiltonovi sa núkala možnosť prezuť na softy.

Stalo sa tak v 31. kole a jazdci Red Bullu túto možnosť okamžite využili. Tí išli stratégiou ultrasoft/medium, aby na posledných 25 kôl obuli softy. Prvých päť kôl následne odjazdili za safety carom, takže pneumatiky nečakala neznesiteľná porcia kilometrov.

V Mercedese to však vyhodnotili inak, aj keď treba podotknúť, že nové softy už nemali. Avšak aj Ferrari išlo stratégiou soft/medium, i keď disponovalo aj novými softami a Kimi Räikkönen by na rozdiel od Sebastiana Vettela stíhal prezuť. Stratégovia týchto tímov vyhodnotili situáciu inak ako Red Bull.

"Ferrari a Mercedes sa rozhodli pre rovnakú stratégiu, ostali sme na trati," konštatoval športový šéf Mercedesu Toto Wolff. "Podľa mňa to nebolo o otázke koncentrovanosti, ale o otázke absolvovania najrýchlejších možných pretekov. Takto to ukazovali naše simulácie."

Red Bull však prezutím takmer nič nestratil a jeho jazdci sa na trati objavili hneď za najlepšími. Softy následne dokázali dobre využiť a predbiehali jedna radosť. S tým však zvyšné dva tímy asi nerátali.

"Neviem, či bol Red Bull svojou vlastnou rýchlosťou prekvapený, ale my sme boli a aj všetci ostatní boli," hovoril ďalej Wolff. "V týchto podmienkach bolo podľa nás správne urobiť to, čo sme spravili. Ich stratégiu sme nemali na radare."

Mercedes sa spoliehal na svoje dáta. Tie ukazovali, že nové gumy neposkytnú takú výhodu, aby sa niekomu oplatilo prezuť. "V tej chvíli sme si mysleli, že pozícia na trati bude dôležitejšia. Už v prvom stinte sa ukázalo, že sa nepredbieha. Nuž a Lewis mal mediumky, ktoré odjazdili sotva desať kôl."

"Naše kalkulácie ukazovali, že mediumky to zvládnu do konca. Mysleli sme si, že nové softy neponúknu až takú výkonnostnú výhodu. Napokon však bola väčšia, ako sme očakávali. Keď sa na to pozrieme spätne, tak druhá zastávka by bola správna, bola by to lepšia stratégia. Ale nikto v tíme vrátane mňa si to v tom okamihu nemyslel," dodal Toto Wolff.

Pneumatiky, ktoré mali jazdci k dispozícii pred VC Číny:

pneumatiky, ktoré mali jazdci k dispozícii pre VC Číny 2018
Pirelli Motorsport

Stratégie na VC Číny:

stratégie VC Číny 2018
Pirelli Motorsport

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk