F1.sk F1.sk

Nadvláda Ferrari: Červení v čínskej kvalifikácii naložili Mercedesu viac ako pol sekundy!
zdroj: TASR/AP

Nadvláda Ferrari: Červení v čínskej kvalifikácii naložili Mercedesu viac ako pol sekundy!

Scuderia Ferrari postavila pre tento rok vynikajúci monopost. Potvrdilo sa to aj v kvalifikácii na Veľkú cenu Číny, v ktorej si prvý rad na štarte vybojovali dvaja pretekári v červenom. Mercedesu nadelili viac ako pol sekundy!

Dlho to vyzeralo tak, že Kimi Räikkönen bude o niečo rýchlejší, ale v poslednom ostrom pokuse mu nevyšiel záverečný sektor. Jeho kolega Sebastian Vettel to skúsene využil a zdolal ho o 87 tisícin sekundy. Ferrari druhýkrát po sebe obsadí kompletný prvý rad, čo sme naposledy zažili v roku 2006.

Veľmi zaujímavá je strata Mercedesu, ktorý na Ferrari celkom jednoznačne nemal. Valtteriho Bottasa môže tešiť aspoň to, že zdolal svojho kolegu Lewisa Hamiltona; ten svoje posledné kolo prerušil predčasne, frustrovaný odišiel na povinné váženie a zmizol v zákulisí. Všetko si to určite predstavoval celkom inak.

Piate miesto vybojoval Max Verstappen, šiesty skončil jeho kolega z Red Bullu Daniel Ricciardo. V neuveriteľnej štatistike pokračuje Nico Hülkenberg: tento pretekár Renaultu skončil v kvalifikácii šiestykrát po sebe siedmy.

Do top 10 sa okrem vyššie spomínaných jazdcov dostali aj Sergio Pérez (Force India), Carlos Sainz (Renault) a Romain Grosjean (Haas). Z jedenástej priečky vyštartuje Grosjeanov kolega Kevin Magnussen, ktorý bude mať podobne ako všetci pod ním pre štart slobodnú voľbu pneumatík.

Zo strategického hľadiska to môže byť veľmi zaujímavé; pretekári Ferrari i Mercedesu vyštartujú so softami, ostatní jazdci v top 10 s ultrasoftami. Piloti od jedenásteho miesta nižšie sa budú môcť rozhodnúť.

Viac sa dozvieme v nedeľu od 8.10 h nášho času. Presne na tento okamih je naplánovaný štart Veľkej ceny Číny!

Výsledky:

výsledky kvalifikácie na VC Číny 2018
f1.com

Max Verstappen o Ferrari: "Na rovinkách sa im zjavne podarilo nájsť turbo-tlačidlo. Sú fakt rýchli."


Valtteri Bottas: "Dnes sa nám v žiadnom okamihu nepodarilo dosiahnuť rovnaké množstvo gripu, aké malo Ferrari."


Kimi Räikkönen: "Nie je to práve to, čo som chcel a potreboval. Ale uvidíme, čo zajtra budeme môcť dokázať."


Sebastian Vettel: "Auto bolo úžasné, bolo čoraz lepšie a lepšie. V prvom ostrom pokuse mi pri nízkej rýchlosti ušla zadná časť, ale vedel som, že ak odjazdím čisté kolo, viem byť rýchlejší."


Vettel a Räikkönen sa už doviezli pred hlavnú tribúnu. Vystupujú z áut a spolu s tretím Bottasom ich čakajú rozhovory.


1:31,095s - Sebastian Vettel je ešte lepší! Kimi stratil čas v poslednom sektore a tesne prehral! Tak či tak double Ferrari s obrovským náskokom pred Mercedesom!


1:31,182s - Kimi Räikkönen sa ešte zlepšil!


Lewis Hamilton ukončil svoje posledné rýchle kolo predčasne a vrátil sa do boxov. Je len štvrtý!


Ferrari môže druhýkrát po sebe obsadiť prvý rad na štarte. To sa naposledy stalo v roku 2006.


Komisári si predvolali Marcusa Ericssona, ktorý nespomalil pod žltými vlajkami. Tie viali kvôli šmyku jeho kolegu Charlesa Leclerca. Nech však bude trest akýkoľvek, Švéd sa z dvadsiateho miesta nemá kam prepadnúť.


Valtteri Bottas stráca 425 a Lewis Hamilton 475 tisícin sekundy. Piate a šieste miesto pre Red Bull. Pretekári ešte stihnú jeden pokus!


Začala sa záverečná časť kvalifikácie, ktorá potrvá dvanásť minút. Ako prví sa na trati objavili Nico Hülkenberg a Romain Grosjean.

1:31,678s - s takýmto časom získal Lewis Hamilton minuloročnú čínsku pole position. Tentoraz by sme mali byť rýchlejší, ale zatiaľ tomu tak nebolo.


Piaty Hülkenberg stráca len pol sekundy, šiesty Grosjean šesť desatín. Sú malé rozdiely len o tom, že najlepší mali softy a títo jazdci ultrasofty? Alebo najlepší ešte nešli naplno...


vypadávajú: Magnussen, Ocon, Alonso, Vandoorne a Hartley.


Bottas poskočil na druhé miesto! Mercedes je odrazu rýchlejší, tak to sú veci. Uvidíme, čo prinesie Q3 s ultrasoftami!


Pretekári Ferrari svoje kolá s ultrasoftami nedokončili! V nedeľu teda budú štartovať so softami! Rovnako i Mercedes...


1:31,914s - Lewis Hamilton sa so softami výrazne zlepšil a je najrýchlejší! Asi už zapol párty režim.


Pretekári Mercedesu si ponechali softy, tu je teda všetko jasné: s týmito gumami budú štartovať.


Hmm, Ferrari poslalo svojich jazdcov na trať s ultrasoftami, aj keď so softami dosiahli dosť dobré časy a postúpili by. Dokončia svoje kolá? Ak áno a budú rýchlejší, tak budú musieť štartovať s ultrasoftami.


Hmm, Mercedes naďalej nemá rýchlosť. Bottas stráca 414 a Hamilton 601 tisícin sekundy. Zaujímavé je aj to, že Fín je dnes pravidelne rýchlejší ako Angličan.


Romain Grosjean bol v ostrom kole, ale zahlásil "OK box" a vrátil sa k mechanikom. Ťažko povedať prečo... (záznam následne ukázal, že mal problém v deviatej zákrute)


Lewis Hamilton dostal informáciu, nech na to naďalej šliape, rýchle kolo bude až to tretie! Softom trvá zahriatie o niečo dlhšie.


1:32,286s - aktuálny čas pre Kimiho Räikkönena. Na softy to veru nie je zlé.


Aj Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenom obuli softy! Všetci ostatní majú ultrasofty, zaujímavé.


Ricciardo dosiahol len trinásty najrýchlejší čas, následne ho jednu pozíciu odsunul Sainz. Ostatným sa to však nepodarilo, takže postupuje!


Charles Leclerc mal problémy: na vstupe na hlavnú rovinku vyšiel na umelý koberec a otočilo ho. Našťastie to ustál bez nárazu a pokračuje.

Danielovi Ricciardovi už nasadzujú kryt motora, čoskoro by mal vyjsť na trať. Doslova na poslednú chvíľu.


Kimi Räikkönen hlási, že spozoroval dážď.


Na piatom a šiestom mieste sú momentálne Force Indie, to je veľmi zaujímavé...


1:32,171s - Sebastian Vettel je ešte rýchlejší! Lewis Hamilton na neho aktuálne stráca 1,112 sekundy.


1:32,474s - jasne najrýchlejšie kolo doterajšieho priebehu víkendu v podaní Kimiho Räikkönena. Bottas stráca 447 a Hamilton 809 tisícin sekundy.


Hmm, jazdci Williamsu nasadili softy. S tými vzhľadom na ich aktuálny výkon nepostúpia, takže ide len o akési testovacie kolo. O chvíľu by mali prísť na rad ultrasofty.


Na monoposte Daniela Ricciarda sa naďalej intenzívne pracuje. Pretekár je pripravený a čaká...

Red Bull podľa všetkého nemal pripravenú náhradnú pohonnú jednotku, ktorú by mohol čo najrýchlejšie nasadiť. Hnev na Renault rastie.


Toro Rosso informuje, že šanca na kvalifikačný dážď predstavuje 20 percent.


Aktuálne informácie hovoria o tom, že Romain Grosjean mal v treťom tréningu problémy so systémom brake-by-wire a pred kvalifikáciou dostáva nové zadné brzdy.


Najnovšie z kategórie: ČÍNA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk