F1.sk F1.sk

Leclerc priznal, že sám sa zasadzoval za nesprávnu stratégiu
zdroj: TASR/AP

Leclerc priznal, že sám sa zasadzoval za nesprávnu stratégiu

Charles Leclerc obsadil na Veľkej cene Bahrajnu až štrnáste miesto a priznal, že mal problémy s pneumatikami. V "efjednotke" má zatiaľ len minimum skúseností a ešte celkom dobre nevie, ako to funguje.

"Akosi zachádzam za limit," skonštatoval. "Už v Melbourne som s tým mal problém a teraz sa to zopakovalo. Plný útok nie je vždy práve najlepší a presne v tom je môj problém."

Pár slov k problému pridal aj šéf Sauberu Frédéric Vasseur, ktorého slová cituje Motorsport-Total.com. "Charles ešte musí pochopiť, že okno pre správne fungovanie pneumatík je v F2 omnoho väčšie. Ide o celkom iný prístup a v F1 rozhodujú aj tieto malé detaily." Chápať to vraj máme tak, že optimálne rozmedzie pre fungovanie gúm v F2 je 30 stupňov, no v F1 iba pätnásť. A je omnoho ťažšie trafiť sa do neho.

Monačan v pretekoch okrem toho riskoval. Keď sme hneď po štarte mali fázu virtuálneho bezpečnostného vozidla, chcel obuť mediumky a potiahnuť to do cieľa. Tím bol proti, no Leclerc svoj názor dokázal presadiť.

"Áno, zasadzoval som sa za to," uznal Charles Leclerc. "Najskôr hovorili nie, ale keď som na to tlačil, tak súhlasili a skúsili sme to. Mohlo to fungovať, avšak tentoraz nie. Škoda, že som sa zasadil za zlú cestu. Napokon som však aj rád, že som nemal pravdu, lebo do budúcnosti som sa niečo naučil."

Mladučký pretekár priznal aj to, že keď potrebuje myslieť na spotrebu a musí sa orientovať v premávke, tak si gumy ešte nevie dobre postrážiť. Pred zákrutou zvoľní a šetrí palivo, čo mu môže pneumatiky ochladiť. Tie sa potom šmýkajú a opotrebovávajú. Je toho omnoho viac a zatiaľ len zbiera skúsenosti.

Po zastávke v boxoch sa vrátil za pomalších súperov, neskôr sa na neho po svojich zastávkach doťahovali tí rýchlejší. Zvádzal s nimi súboje, ktoré nepotreboval. Aj toto mu dalo zabrať. "Vo vláčiku áut som stratil teplotu pneumatík. Človek potom vstúpi do začarovaného kruhu a je to čoraz horšie," skonštatoval Charles Leclerc.

Zaujímavé slová utrúsil Leclerc o svojom tímovom kolegovi Marcusovi Ericssonovi: "Má zlú reputáciu, ktorú si vôbec nezaslúži. On je pritom skutočne veľmi rýchly." Tento názor oplatila aj druhá strana. "Je to najsilnejší tímový kolega, akého som kedy mal," zneli Ericssonove slová. "Je veľmi, veľmi rýchly, ale aj ja som sa zlepšil."

Najnovšie z kategórie: Sauber

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk